Are types of memory critical for student's success in tests of discrete mathematics?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A43865390" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:43865390 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.329" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.329</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.329" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2011.11.329</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Are types of memory critical for student's success in tests of discrete mathematics?
Popis výsledku v původním jazyce
Neither the knowledge type tested (semantic or procedural knowledge) nor students` preference for learning semantic or procedural knowledge has any major impact on the results of mathematic knowledge tests. The student`s relation to the subject is of more importance. These results were obtained from analyzing tests in Discrete Mathematics in terms of the type of task and the student cognitive style (N=151). Psychological memory theory (Cirino, Morris, Morris, 2007) is the theoretical basis for task typology whereas the cognitive style theory applied to teaching mathematics (Rittle-Johnson, Star, 2007) is the theoretical basis for student typology. The analysis was carried out under real learning conditions that make students concerned with test results.
Název v anglickém jazyce
Are types of memory critical for student's success in tests of discrete mathematics?
Popis výsledku anglicky
Neither the knowledge type tested (semantic or procedural knowledge) nor students` preference for learning semantic or procedural knowledge has any major impact on the results of mathematic knowledge tests. The student`s relation to the subject is of more importance. These results were obtained from analyzing tests in Discrete Mathematics in terms of the type of task and the student cognitive style (N=151). Psychological memory theory (Cirino, Morris, Morris, 2007) is the theoretical basis for task typology whereas the cognitive style theory applied to teaching mathematics (Rittle-Johnson, Star, 2007) is the theoretical basis for student typology. The analysis was carried out under real learning conditions that make students concerned with test results.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - social and behavioral sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
29
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
964-968
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—