Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are types of memory critical for student's success in tests of discrete mathematics?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A43865390" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:43865390 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.329" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.329</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.329" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2011.11.329</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are types of memory critical for student's success in tests of discrete mathematics?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Neither the knowledge type tested (semantic or procedural knowledge) nor students` preference for learning semantic or procedural knowledge has any major impact on the results of mathematic knowledge tests. The student`s relation to the subject is of more importance. These results were obtained from analyzing tests in Discrete Mathematics in terms of the type of task and the student cognitive style (N=151). Psychological memory theory (Cirino, Morris, Morris, 2007) is the theoretical basis for task typology whereas the cognitive style theory applied to teaching mathematics (Rittle-Johnson, Star, 2007) is the theoretical basis for student typology. The analysis was carried out under real learning conditions that make students concerned with test results.

  • Název v anglickém jazyce

    Are types of memory critical for student's success in tests of discrete mathematics?

  • Popis výsledku anglicky

    Neither the knowledge type tested (semantic or procedural knowledge) nor students` preference for learning semantic or procedural knowledge has any major impact on the results of mathematic knowledge tests. The student`s relation to the subject is of more importance. These results were obtained from analyzing tests in Discrete Mathematics in terms of the type of task and the student cognitive style (N=151). Psychological memory theory (Cirino, Morris, Morris, 2007) is the theoretical basis for task typology whereas the cognitive style theory applied to teaching mathematics (Rittle-Johnson, Star, 2007) is the theoretical basis for student typology. The analysis was carried out under real learning conditions that make students concerned with test results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    964-968

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus