Teleology in Knowledge Mapping
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000252" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-105-2-356" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-105-2-356</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-105-2-356" target="_blank" >10.3233/978-1-61499-105-2-356</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teleology in Knowledge Mapping
Popis výsledku v původním jazyce
Teleology comes from the Greek term telos, in English purpose. According to Aristotle, each object has a final purpose for its being. Human knowledge is also associated with such a purpose. The teleological analysis of knowledge management processes andknowledge types is a new approach to mapping organizational knowledge, especially in academic environment. In this paper, we show advantages of this procedure in application of teleology on the corporate knowledge market. Effectiveness of business processes depends on a level of knowledge management maturity in an organization. Knowledge holders and other employees are the company's key assets to approach this maturity. Teleological perspective of knowledge mapping can be used effectively through socialnetwork activities such as collaborative filtering of content.
Název v anglickém jazyce
Teleology in Knowledge Mapping
Popis výsledku anglicky
Teleology comes from the Greek term telos, in English purpose. According to Aristotle, each object has a final purpose for its being. Human knowledge is also associated with such a purpose. The teleological analysis of knowledge management processes andknowledge types is a new approach to mapping organizational knowledge, especially in academic environment. In this paper, we show advantages of this procedure in application of teleology on the corporate knowledge market. Effectiveness of business processes depends on a level of knowledge management maturity in an organization. Knowledge holders and other employees are the company's key assets to approach this maturity. Teleological perspective of knowledge mapping can be used effectively through socialnetwork activities such as collaborative filtering of content.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in knowledge-based and intelligent information and engineering systems
ISBN
978-1-61499-105-2
ISSN
1879-8314
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
356-365
Název nakladatele
IOS press
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
San Sebastian
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—