Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Two-tier Test: Means of Fair and Reliable Evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000299" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000299 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Two-tier Test: Means of Fair and Reliable Evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    he paper deals with two-tier multiple choice tests working as a reliable tool for students'evaluation. The test was applied within the engineering education in the foreign language instruction at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The multiple choice tests are often considered easier to pass even if the level of respondent's knowledge is low, and the reached result thus does not reflect the knowledge adequately. Two hypotheses were set to verify whether learners reach higher test scores in translations in comparison to multiple choice tests and to multiple choice tests with feedback. Under some conditions of "good luck in guessing" the correct answer might influence the test result to some extent.

  • Název v anglickém jazyce

    Two-tier Test: Means of Fair and Reliable Evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    he paper deals with two-tier multiple choice tests working as a reliable tool for students'evaluation. The test was applied within the engineering education in the foreign language instruction at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The multiple choice tests are often considered easier to pass even if the level of respondent's knowledge is low, and the reached result thus does not reflect the knowledge adequately. Two hypotheses were set to verify whether learners reach higher test scores in translations in comparison to multiple choice tests and to multiple choice tests with feedback. Under some conditions of "good luck in guessing" the correct answer might influence the test result to some extent.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interactive collaborative learning (ICL), 2012

  • ISBN

    978-1-4673-2427-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Villach, Rakousko

  • Datum konání akce

    26. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000335746300028