Two-tier Test: Means of Fair and Reliable Evaluation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000299" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000299 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Two-tier Test: Means of Fair and Reliable Evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
he paper deals with two-tier multiple choice tests working as a reliable tool for students'evaluation. The test was applied within the engineering education in the foreign language instruction at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The multiple choice tests are often considered easier to pass even if the level of respondent's knowledge is low, and the reached result thus does not reflect the knowledge adequately. Two hypotheses were set to verify whether learners reach higher test scores in translations in comparison to multiple choice tests and to multiple choice tests with feedback. Under some conditions of "good luck in guessing" the correct answer might influence the test result to some extent.
Název v anglickém jazyce
Two-tier Test: Means of Fair and Reliable Evaluation
Popis výsledku anglicky
he paper deals with two-tier multiple choice tests working as a reliable tool for students'evaluation. The test was applied within the engineering education in the foreign language instruction at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The multiple choice tests are often considered easier to pass even if the level of respondent's knowledge is low, and the reached result thus does not reflect the knowledge adequately. Two hypotheses were set to verify whether learners reach higher test scores in translations in comparison to multiple choice tests and to multiple choice tests with feedback. Under some conditions of "good luck in guessing" the correct answer might influence the test result to some extent.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interactive collaborative learning (ICL), 2012
ISBN
978-1-4673-2427-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Villach, Rakousko
Datum konání akce
26. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000335746300028