Hodnocení efektivity vzdělávání managementu obcí pomocí e-learningu v porovnání s tradiční výukou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000345" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení efektivity vzdělávání managementu obcí pomocí e-learningu v porovnání s tradiční výukou
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje možnosti využití e-learningu ve vzdělávání pracovníků obcí. Tradiční způsoby vzdělávání mají své výhody, ale na druhou stranu i nevýhody, jako je časová náročnost, pevný rozvrh, absence na úřadě, cestovní náklady apod. Jednou z možností, jak tento problém řešit, je využití e-learningu. Příspěvek představuje výsledky provedeného pedagogického experimentu, který byl realizován na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové. Cílem zmiňovaného experimentu je porovnat efektivitu výuky s podporou e-learningu s efektivitou tradičního vyučování v předmětu Základy managementu. Při výzkumu byly využity následující metody: pedagogický experiment, didaktické testy (pretest a posttest) a statistické metody zpracování výsledků. Nazákladě provedeného experimentu můžeme konstatovat, že vzdělávání pomocí e-learningu je stejně efektivní jako tradiční výuka. Toto zjištění je důležité při rozhodování o zavedení tohoto nástroje do vzdělávání managementu obcí.
Název v anglickém jazyce
EVALUATION OF EFFECTIVENESS OF EDUCATION OF MANAGERS OFMUNICIPALITIES THROUGH E-LEARNING COMPARED TO TRADITIONAL TEACHING
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the possibility of using e-learning in education of employees of municipalities. Traditional educational methods have not only advantages, but also disadvantages, e.g. they are time-demanding, strictly scheduled, employees are absent from offices, travel expenses are involved, etc. One of the ways how to solve this problem is the use of e-learning. This paper presents the results of educational experiment that was implemented at the Faculty of Informatics and Management, the University of Hradec Králové. The aim of the experiment mentioned above is to compare the efficiency of teaching methods with the support of e- learning with traditional teaching methods in the subject of Principles of Management. The following methods were used in the research: a pedagogical experiment, educational tests (pre-test and post-test) and statistical methods for the results processing. Based on the experiment, we can claim that teaching methods involving e-learning are as effective
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-48-07-1" target="_blank" >WD-48-07-1: Management pro oešení regionálních disparit</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Auspicia : recenzovaný časopis pro otázky společenských věd
ISSN
1214-4967
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
74-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—