Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Foreign language teaching and learning: learners´experience reflecting individual learning styles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001316" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001316 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Foreign language teaching and learning: learners´experience reflecting individual learning styles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Peter Honey´s idea of different concept of likes and dislikes in e-learning resulting from individual learning styles was applied in the field of foreign language instruction at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove,Czech Republic. First, the the problem of learning styles (including learning styles in e-learning) is described, followed by the Johnston´s concept and application of the Learning Combination Inventory for detecting learners´ individual preferences. Then, university students answered six questions where they described their previous experience in foreign language learning and provided their expectations on this process for the future. Both Honey and author expected to analyze the collected data from the point of individual learning styles and receive learning preferences and recommendations from single learning style patterns; they both were disappointed. In the Honey´s research no significant differences were discovered in describing

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign language teaching and learning: learners´experience reflecting individual learning styles

  • Popis výsledku anglicky

    The Peter Honey´s idea of different concept of likes and dislikes in e-learning resulting from individual learning styles was applied in the field of foreign language instruction at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove,Czech Republic. First, the the problem of learning styles (including learning styles in e-learning) is described, followed by the Johnston´s concept and application of the Learning Combination Inventory for detecting learners´ individual preferences. Then, university students answered six questions where they described their previous experience in foreign language learning and provided their expectations on this process for the future. Both Honey and author expected to analyze the collected data from the point of individual learning styles and receive learning preferences and recommendations from single learning style patterns; they both were disappointed. In the Honey´s research no significant differences were discovered in describing

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and communication technology in education

  • ISBN

    978-80-7464-324-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    284-293

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    10. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku