Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental Evaluation of T-Learning Applications Usability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001446" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental Evaluation of T-Learning Applications Usability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the telecommunication realm the emergence of interactive digital television enables the formation of the T-learning concept. It further enriches the field of learning technologies. Moreover, this concept exemplifies a technique potentially attemptingto address the topical issues with aging population. T-learning can enhance the involvement of elderly in everyday life and support the quality of their lives. Therefore, the paper examines how a specific target group of the elderly participants perceives the usability of the learning application using various types of interaction devices. The experiment with standard television device, set-top-box set, a commonly used remote control and a specially developed pointer for the purposes of this study is described. Two hypotheses are tested with the help of the System Usability Scale (SUS). Three tested applications reach standardised SUS scores 65.5?11.2; 63?14; and 59?12 which confirm their usability. The experiment proves that a control

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Evaluation of T-Learning Applications Usability

  • Popis výsledku anglicky

    In the telecommunication realm the emergence of interactive digital television enables the formation of the T-learning concept. It further enriches the field of learning technologies. Moreover, this concept exemplifies a technique potentially attemptingto address the topical issues with aging population. T-learning can enhance the involvement of elderly in everyday life and support the quality of their lives. Therefore, the paper examines how a specific target group of the elderly participants perceives the usability of the learning application using various types of interaction devices. The experiment with standard television device, set-top-box set, a commonly used remote control and a specially developed pointer for the purposes of this study is described. Two hypotheses are tested with the help of the System Usability Scale (SUS). Three tested applications reach standardised SUS scores 65.5?11.2; 63?14; and 59?12 which confirm their usability. The experiment proves that a control

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E09032" target="_blank" >7E09032: VITAL MIND</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International review on computers and software

  • ISSN

    1828-6003

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1120-1125

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus