Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usability Issues in ICT Assisted Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00158861" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00158861 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usability Issues in ICT Assisted Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of key problems that users meet when interacting with any software product is easiness of communication with such a product - we speak about usability issues. This problem has not been addressed properly in case of software products used in ICT assisted learning. In this paper we will deal with usability issues in this field. There are various systems that support ICT supported learning like e-learning, m-learning, t-learning etc. We will present experience with usability testing in t-learning (iDTV- Interactive Digital Television) environment. The topic that was taught in the iDTV learning module was cultural heritage. This topic offers a possibility to use various media (text, pictures, videos etc.) together with different ways of interaction. In such a way the requirements for usability in this environment are rather complex. The paper describes the usability issues handled in individual stages of the learning module development ...

  • Název v anglickém jazyce

    Usability Issues in ICT Assisted Learning

  • Popis výsledku anglicky

    One of key problems that users meet when interacting with any software product is easiness of communication with such a product - we speak about usability issues. This problem has not been addressed properly in case of software products used in ICT assisted learning. In this paper we will deal with usability issues in this field. There are various systems that support ICT supported learning like e-learning, m-learning, t-learning etc. We will present experience with usability testing in t-learning (iDTV- Interactive Digital Television) environment. The topic that was taught in the iDTV learning module was cultural heritage. This topic offers a possibility to use various media (text, pictures, videos etc.) together with different ways of interaction. In such a way the requirements for usability in this environment are rather complex. The paper describes the usability issues handled in individual stages of the learning module development ...

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXII. DIDMATTECH 2009

  • ISBN

    978-80-8122-006-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    10. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku