Usability Issues in ICT Assisted Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00158861" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00158861 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Usability Issues in ICT Assisted Learning
Popis výsledku v původním jazyce
One of key problems that users meet when interacting with any software product is easiness of communication with such a product - we speak about usability issues. This problem has not been addressed properly in case of software products used in ICT assisted learning. In this paper we will deal with usability issues in this field. There are various systems that support ICT supported learning like e-learning, m-learning, t-learning etc. We will present experience with usability testing in t-learning (iDTV- Interactive Digital Television) environment. The topic that was taught in the iDTV learning module was cultural heritage. This topic offers a possibility to use various media (text, pictures, videos etc.) together with different ways of interaction. In such a way the requirements for usability in this environment are rather complex. The paper describes the usability issues handled in individual stages of the learning module development ...
Název v anglickém jazyce
Usability Issues in ICT Assisted Learning
Popis výsledku anglicky
One of key problems that users meet when interacting with any software product is easiness of communication with such a product - we speak about usability issues. This problem has not been addressed properly in case of software products used in ICT assisted learning. In this paper we will deal with usability issues in this field. There are various systems that support ICT supported learning like e-learning, m-learning, t-learning etc. We will present experience with usability testing in t-learning (iDTV- Interactive Digital Television) environment. The topic that was taught in the iDTV learning module was cultural heritage. This topic offers a possibility to use various media (text, pictures, videos etc.) together with different ways of interaction. In such a way the requirements for usability in this environment are rather complex. The paper describes the usability issues handled in individual stages of the learning module development ...
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXII. DIDMATTECH 2009
ISBN
978-80-8122-006-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Trnavská univerzita v Trnave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
10. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—