Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The IT Impact on Primary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001514" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001514 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The IT Impact on Primary Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the use of information and communication technologies within the process of primary education. Currently, the technological development has been part of all human activities, including education. The future is joined with technologies, and that is why most European countries prioritize the process of ICT implementation in their national curricula. This process to be efficient, teachers are those who should have the IT competence in education. The paper provides analysis of several lessons in which the interactive board was used on the primary schools in Hradec Kralove. First, relevant parts of important documents are introduced which had strong impact on the process of ICT implementation; second, results of monitoring primary school teacher's use of ICT are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    The IT Impact on Primary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the use of information and communication technologies within the process of primary education. Currently, the technological development has been part of all human activities, including education. The future is joined with technologies, and that is why most European countries prioritize the process of ICT implementation in their national curricula. This process to be efficient, teachers are those who should have the IT competence in education. The paper provides analysis of several lessons in which the interactive board was used on the primary schools in Hradec Kralove. First, relevant parts of important documents are introduced which had strong impact on the process of ICT implementation; second, results of monitoring primary school teacher's use of ICT are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference on emerging eLearning technologies and applications (ICETA 2013)

  • ISBN

    978-1-4799-2162-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    327-330

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Stara Lesna, The High Tatras, Slovakia

  • Datum konání akce

    24. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000333339200057