The IT Impact on Primary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001514" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The IT Impact on Primary Education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the use of information and communication technologies within the process of primary education. Currently, the technological development has been part of all human activities, including education. The future is joined with technologies, and that is why most European countries prioritize the process of ICT implementation in their national curricula. This process to be efficient, teachers are those who should have the IT competence in education. The paper provides analysis of several lessons in which the interactive board was used on the primary schools in Hradec Kralove. First, relevant parts of important documents are introduced which had strong impact on the process of ICT implementation; second, results of monitoring primary school teacher's use of ICT are presented.
Název v anglickém jazyce
The IT Impact on Primary Education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the use of information and communication technologies within the process of primary education. Currently, the technological development has been part of all human activities, including education. The future is joined with technologies, and that is why most European countries prioritize the process of ICT implementation in their national curricula. This process to be efficient, teachers are those who should have the IT competence in education. The paper provides analysis of several lessons in which the interactive board was used on the primary schools in Hradec Kralove. First, relevant parts of important documents are introduced which had strong impact on the process of ICT implementation; second, results of monitoring primary school teacher's use of ICT are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International conference on emerging eLearning technologies and applications (ICETA 2013)
ISBN
978-1-4799-2162-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
327-330
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Stara Lesna, The High Tatras, Slovakia
Datum konání akce
24. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000333339200057