Characteristics of language teaching for travel and tourism
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50001550" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50001550 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.258" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.258</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.258" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.09.258</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Characteristics of language teaching for travel and tourism
Popis výsledku v původním jazyce
The Department of Applied Linguistics provides a significant part of lessons for the students of travel and tourism management with extended teaching of English or German. Language teaching to full-time students covers 8-10 lessons a week (4 compulsory lessons). Besides the subject oriented at realia, literature and cultural studies of the countries where English and German are spoken, at translating, at improving practical language usage skills, including those needed for business language and companycommunication, the teaching also focuses on subjects generally contributing to the growth of the students´ personalities. They include business ethics and an introduction to philosophical discourse, which increases the competences of our graduates, and gives them orientation in intercultural communication in the varied world.
Název v anglickém jazyce
Characteristics of language teaching for travel and tourism
Popis výsledku anglicky
The Department of Applied Linguistics provides a significant part of lessons for the students of travel and tourism management with extended teaching of English or German. Language teaching to full-time students covers 8-10 lessons a week (4 compulsory lessons). Besides the subject oriented at realia, literature and cultural studies of the countries where English and German are spoken, at translating, at improving practical language usage skills, including those needed for business language and companycommunication, the teaching also focuses on subjects generally contributing to the growth of the students´ personalities. They include business ethics and an introduction to philosophical discourse, which increases the competences of our graduates, and gives them orientation in intercultural communication in the varied world.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
665-669
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brussels, BELGIUM
Datum konání akce
25. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000342763100115