Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usage of IT to support teaching in the financial education program

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50002670" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50002670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.089" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.089</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.089" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.06.089</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usage of IT to support teaching in the financial education program

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, it is often heard about issues of level of financial literacy in different age groups. For this reason, it was involved program of financial education. The program of financial education has primarily to familiarize listener with life model situations in the financial area. Student gains a general overview, awareness of the price, budgetary and legal literacy, will be able to understand basics of financial mathematics, manage his/her budget management, proper distribution and usage money forfinancial instruments, valuation of assets and liabilities, the principle risks etc. During the program were used, among other things, animations that familiarizing students with the optimal solution of various model situations.

  • Název v anglickém jazyce

    Usage of IT to support teaching in the financial education program

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, it is often heard about issues of level of financial literacy in different age groups. For this reason, it was involved program of financial education. The program of financial education has primarily to familiarize listener with life model situations in the financial area. Student gains a general overview, awareness of the price, budgetary and legal literacy, will be able to understand basics of financial mathematics, manage his/her budget management, proper distribution and usage money forfinancial instruments, valuation of assets and liabilities, the principle risks etc. During the program were used, among other things, animations that familiarizing students with the optimal solution of various model situations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    454-457

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Nicosia / Kyrenia, North Cyprus

  • Datum konání akce

    27. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000326279900088