Usage of IT to support teaching in the financial education program
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50002670" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50002670 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.089" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.089</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.089" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.06.089</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Usage of IT to support teaching in the financial education program
Popis výsledku v původním jazyce
Currently, it is often heard about issues of level of financial literacy in different age groups. For this reason, it was involved program of financial education. The program of financial education has primarily to familiarize listener with life model situations in the financial area. Student gains a general overview, awareness of the price, budgetary and legal literacy, will be able to understand basics of financial mathematics, manage his/her budget management, proper distribution and usage money forfinancial instruments, valuation of assets and liabilities, the principle risks etc. During the program were used, among other things, animations that familiarizing students with the optimal solution of various model situations.
Název v anglickém jazyce
Usage of IT to support teaching in the financial education program
Popis výsledku anglicky
Currently, it is often heard about issues of level of financial literacy in different age groups. For this reason, it was involved program of financial education. The program of financial education has primarily to familiarize listener with life model situations in the financial area. Student gains a general overview, awareness of the price, budgetary and legal literacy, will be able to understand basics of financial mathematics, manage his/her budget management, proper distribution and usage money forfinancial instruments, valuation of assets and liabilities, the principle risks etc. During the program were used, among other things, animations that familiarizing students with the optimal solution of various model situations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
454-457
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Nicosia / Kyrenia, North Cyprus
Datum konání akce
27. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000326279900088