Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applying persuasive principles to influence students in adopting deeper learning approaches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F13%3A50002679" target="_blank" >RIV/62690094:18450/13:50002679 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sites.google.com/site/iweplet2013/program" target="_blank" >https://sites.google.com/site/iweplet2013/program</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applying persuasive principles to influence students in adopting deeper learning approaches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses the development, evaluation and sharing of Persuasive Learning Objects (PLOTs) in teaching database concepts for Computing and Business computing students. Persuasion is not a new concept in education; tutors have used it in variousforms to influence students? learning behaviour in the classroom. The challenge is to apply the persuasive concepts effectively through digital e-learning technologies, especially in the Virtual Learning Environment (VLE). BJ Fogg (2003) paves the way inproviding the structure around which people understand and apply persuasive design, mediated through computer technology. In the paper we explore how persuasive learning designs can be effectively applied in development of PLOTs which are then used within VLE with the aim of changing students? behaviour towards adopting a deeper learning approach. Results indicate a degree of behaviour change towards becoming more self-regulated learners.

  • Název v anglickém jazyce

    Applying persuasive principles to influence students in adopting deeper learning approaches

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the development, evaluation and sharing of Persuasive Learning Objects (PLOTs) in teaching database concepts for Computing and Business computing students. Persuasion is not a new concept in education; tutors have used it in variousforms to influence students? learning behaviour in the classroom. The challenge is to apply the persuasive concepts effectively through digital e-learning technologies, especially in the Virtual Learning Environment (VLE). BJ Fogg (2003) paves the way inproviding the structure around which people understand and apply persuasive design, mediated through computer technology. In the paper we explore how persuasive learning designs can be effectively applied in development of PLOTs which are then used within VLE with the aim of changing students? behaviour towards adopting a deeper learning approach. Results indicate a degree of behaviour change towards becoming more self-regulated learners.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International workshop on EuroPLOT persuasive technology for learning, education, and teaching (IWEPLET 2013)

  • ISBN

    978-1-291-47628-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    37-44

  • Název nakladatele

    Leeds metropolitan university

  • Místo vydání

    Leeds

  • Místo konání akce

    Paphos, Kypr

  • Datum konání akce

    16. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku