Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Economic alternatives and complements in education of future economists

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002338" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042814050411/1-s2.0-S1877042814050411-main.pdf?_tid=99609bf4-4cca-11e4-994a-00000aab0f26&acdnat=1412539556_24dd06eaae65315d52ecd050e34aa18d" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042814050411/1-s2.0-S1877042814050411-main.pdf?_tid=99609bf4-4cca-11e4-994a-00000aab0f26&acdnat=1412539556_24dd06eaae65315d52ecd050e34aa18d</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.08.328" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.08.328</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Economic alternatives and complements in education of future economists

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to point out a lack of information in university education about other than mainstream of economics such as complementary currencies, Time Banks or alternative economical approaches. This study describes economic subjects taught at universities in the Czech Republic and compares them with similar subjects taught at some European institutions of higher education. Other research and sources are mentioned. In conclusion it is pointed out that for complete education and social progress it would be desirable that future economists would gain and possess the whole picture of economic theory, including non-mainstream approaches to be able to choose the best variant for the society they work and live in.

  • Název v anglickém jazyce

    Economic alternatives and complements in education of future economists

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to point out a lack of information in university education about other than mainstream of economics such as complementary currencies, Time Banks or alternative economical approaches. This study describes economic subjects taught at universities in the Czech Republic and compares them with similar subjects taught at some European institutions of higher education. Other research and sources are mentioned. In conclusion it is pointed out that for complete education and social progress it would be desirable that future economists would gain and possess the whole picture of economic theory, including non-mainstream approaches to be able to choose the best variant for the society they work and live in.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    979-983

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Iasi

  • Datum konání akce

    10. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000346372600170