Economic alternatives and complements in education of future economists
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002338" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ac.els-cdn.com/S1877042814050411/1-s2.0-S1877042814050411-main.pdf?_tid=99609bf4-4cca-11e4-994a-00000aab0f26&acdnat=1412539556_24dd06eaae65315d52ecd050e34aa18d" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S1877042814050411/1-s2.0-S1877042814050411-main.pdf?_tid=99609bf4-4cca-11e4-994a-00000aab0f26&acdnat=1412539556_24dd06eaae65315d52ecd050e34aa18d</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.08.328" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.08.328</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Economic alternatives and complements in education of future economists
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to point out a lack of information in university education about other than mainstream of economics such as complementary currencies, Time Banks or alternative economical approaches. This study describes economic subjects taught at universities in the Czech Republic and compares them with similar subjects taught at some European institutions of higher education. Other research and sources are mentioned. In conclusion it is pointed out that for complete education and social progress it would be desirable that future economists would gain and possess the whole picture of economic theory, including non-mainstream approaches to be able to choose the best variant for the society they work and live in.
Název v anglickém jazyce
Economic alternatives and complements in education of future economists
Popis výsledku anglicky
This paper aims to point out a lack of information in university education about other than mainstream of economics such as complementary currencies, Time Banks or alternative economical approaches. This study describes economic subjects taught at universities in the Czech Republic and compares them with similar subjects taught at some European institutions of higher education. Other research and sources are mentioned. In conclusion it is pointed out that for complete education and social progress it would be desirable that future economists would gain and possess the whole picture of economic theory, including non-mainstream approaches to be able to choose the best variant for the society they work and live in.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
979-983
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Iasi
Datum konání akce
10. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000346372600170