Statistic and analysis of service availability in cloud computing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002392" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002392 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2628194.2628222" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2628194.2628222</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2628194.2628222" target="_blank" >10.1145/2628194.2628222</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Statistic and analysis of service availability in cloud computing
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on solving the problem of measuring and monitoring service availability in Cloud Computing. It introduces existing Service-Level Agreement (SLA) monitoring approaches and frameworks. On this basis, it presents a new approach which monitors cloud service availability from the client-centric point of view. This approach was designed, implemented and tested on a sample cloud environment. The measured data is statistically analyzed to obtain results which are as accurate as possible.The entire process of monitoring and statistical analysis is automated so that it can be incorporated in further research to create a complete solution for managing SLA in Cloud Computing from a client-centric perspective.
Název v anglickém jazyce
Statistic and analysis of service availability in cloud computing
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on solving the problem of measuring and monitoring service availability in Cloud Computing. It introduces existing Service-Level Agreement (SLA) monitoring approaches and frameworks. On this basis, it presents a new approach which monitors cloud service availability from the client-centric point of view. This approach was designed, implemented and tested on a sample cloud environment. The measured data is statistically analyzed to obtain results which are as accurate as possible.The entire process of monitoring and statistical analysis is automated so that it can be incorporated in further research to create a complete solution for managing SLA in Cloud Computing from a client-centric perspective.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International database engineering and applications symposium (IDEAS 2014) : proceedings
ISBN
978-1-4503-2627-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
310-313
Název nakladatele
BytePress
Místo vydání
Toronto
Místo konání akce
Porto, Portuga
Datum konání akce
7. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—