Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistic and analysis of service availability in cloud computing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002392" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2628194.2628222" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2628194.2628222</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2628194.2628222" target="_blank" >10.1145/2628194.2628222</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Statistic and analysis of service availability in cloud computing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on solving the problem of measuring and monitoring service availability in Cloud Computing. It introduces existing Service-Level Agreement (SLA) monitoring approaches and frameworks. On this basis, it presents a new approach which monitors cloud service availability from the client-centric point of view. This approach was designed, implemented and tested on a sample cloud environment. The measured data is statistically analyzed to obtain results which are as accurate as possible.The entire process of monitoring and statistical analysis is automated so that it can be incorporated in further research to create a complete solution for managing SLA in Cloud Computing from a client-centric perspective.

  • Název v anglickém jazyce

    Statistic and analysis of service availability in cloud computing

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on solving the problem of measuring and monitoring service availability in Cloud Computing. It introduces existing Service-Level Agreement (SLA) monitoring approaches and frameworks. On this basis, it presents a new approach which monitors cloud service availability from the client-centric point of view. This approach was designed, implemented and tested on a sample cloud environment. The measured data is statistically analyzed to obtain results which are as accurate as possible.The entire process of monitoring and statistical analysis is automated so that it can be incorporated in further research to create a complete solution for managing SLA in Cloud Computing from a client-centric perspective.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International database engineering and applications symposium (IDEAS 2014) : proceedings

  • ISBN

    978-1-4503-2627-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    310-313

  • Název nakladatele

    BytePress

  • Místo vydání

    Toronto

  • Místo konání akce

    Porto, Portuga

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku