Measurement Of Cloud Computing Services Availability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50002929" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50002929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15392-6_19" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15392-6_19</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15392-6_19" target="_blank" >10.1007/978-3-319-15392-6_19</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measurement Of Cloud Computing Services Availability
Popis výsledku v původním jazyce
Recently we are witnessing the engagement of cloud computing services such as emails, web services, mobile application, sharing data-stores and many others. Huge number of companies, customers and public institutions are considering the migration to thecloud services. The topical questions behind this effort is the efficiency and measurement of the QoS - Quality of Services of the cloud computing utilisation. This paper is focused on the problematic of measuring and monitoring service availability in Cloud Computing. It deals with the Service-Level Agreement (SLA) monitoring approaches and frameworks. Furthermore it presents a new approach of the cloud service availability monitoring from the client-centric perspective. On the basis of the client-centric approach a new solution was designed, implemented and tested on a sample cloud environment.
Název v anglickém jazyce
Measurement Of Cloud Computing Services Availability
Popis výsledku anglicky
Recently we are witnessing the engagement of cloud computing services such as emails, web services, mobile application, sharing data-stores and many others. Huge number of companies, customers and public institutions are considering the migration to thecloud services. The topical questions behind this effort is the efficiency and measurement of the QoS - Quality of Services of the cloud computing utilisation. This paper is focused on the problematic of measuring and monitoring service availability in Cloud Computing. It deals with the Service-Level Agreement (SLA) monitoring approaches and frameworks. Furthermore it presents a new approach of the cloud service availability monitoring from the client-centric perspective. On the basis of the client-centric approach a new solution was designed, implemented and tested on a sample cloud environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nature of computation and communication (ICTCC 2014)
ISBN
978-3-319-15392-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
191-201
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Ho Chi Minh City, Vietnam
Datum konání akce
24. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000358614200019