Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement Of Cloud Computing Services Availability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50002929" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50002929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15392-6_19" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15392-6_19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-15392-6_19" target="_blank" >10.1007/978-3-319-15392-6_19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement Of Cloud Computing Services Availability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently we are witnessing the engagement of cloud computing services such as emails, web services, mobile application, sharing data-stores and many others. Huge number of companies, customers and public institutions are considering the migration to thecloud services. The topical questions behind this effort is the efficiency and measurement of the QoS - Quality of Services of the cloud computing utilisation. This paper is focused on the problematic of measuring and monitoring service availability in Cloud Computing. It deals with the Service-Level Agreement (SLA) monitoring approaches and frameworks. Furthermore it presents a new approach of the cloud service availability monitoring from the client-centric perspective. On the basis of the client-centric approach a new solution was designed, implemented and tested on a sample cloud environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement Of Cloud Computing Services Availability

  • Popis výsledku anglicky

    Recently we are witnessing the engagement of cloud computing services such as emails, web services, mobile application, sharing data-stores and many others. Huge number of companies, customers and public institutions are considering the migration to thecloud services. The topical questions behind this effort is the efficiency and measurement of the QoS - Quality of Services of the cloud computing utilisation. This paper is focused on the problematic of measuring and monitoring service availability in Cloud Computing. It deals with the Service-Level Agreement (SLA) monitoring approaches and frameworks. Furthermore it presents a new approach of the cloud service availability monitoring from the client-centric perspective. On the basis of the client-centric approach a new solution was designed, implemented and tested on a sample cloud environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nature of computation and communication (ICTCC 2014)

  • ISBN

    978-3-319-15392-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    191-201

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh City, Vietnam

  • Datum konání akce

    24. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358614200019