Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NON-MAINSTREAM APPROACHES IN ECONOMY: EDUCATION THROUGH NON-ECONOMIC SUBJECTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002394" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NON-MAINSTREAM APPROACHES IN ECONOMY: EDUCATION THROUGH NON-ECONOMIC SUBJECTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Previous researches indicate that, at selected universities, students of fields which are considered to be directed to an economical content, such as future mangers in various environments, receive not enough information about other than mainstream waysin economics. In these non-mainstream economics we count, for example, local and complementary currencies, Time Banks, degrowth or even position of non-governmental, non-profit organizations in economy. The idea is, to give future creators of economy full range of the information and instruments to be able to do informed decisions and by that directing the economy to the more flexible and sustainable future. This paper aims to show the way to the possibility of inclusion of the aforementioned information not only to study subjects related to economy. Although the inclusion of the alternative ways of economy to economic subjects would be very beneficial, and it is shame it is not done in a broader scale (in the Czech Republic almost not

  • Název v anglickém jazyce

    NON-MAINSTREAM APPROACHES IN ECONOMY: EDUCATION THROUGH NON-ECONOMIC SUBJECTS

  • Popis výsledku anglicky

    Previous researches indicate that, at selected universities, students of fields which are considered to be directed to an economical content, such as future mangers in various environments, receive not enough information about other than mainstream waysin economics. In these non-mainstream economics we count, for example, local and complementary currencies, Time Banks, degrowth or even position of non-governmental, non-profit organizations in economy. The idea is, to give future creators of economy full range of the information and instruments to be able to do informed decisions and by that directing the economy to the more flexible and sustainable future. This paper aims to show the way to the possibility of inclusion of the aforementioned information not only to study subjects related to economy. Although the inclusion of the alternative ways of economy to economic subjects would be very beneficial, and it is shame it is not done in a broader scale (in the Czech Republic almost not

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN 2014 : proceedings

  • ISBN

    978-84-617-0557-3

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    6810-6814

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku