Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SOCIAL APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION - KAZAKHSTAN CASE STUDY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002620" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SOCIAL APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION - KAZAKHSTAN CASE STUDY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper brings result of the research dealing with a trendy issue of social applications. The research was conducted with university students from Kazakhstan. The objective of this paper is to present findings gained from the questionnaire investigation followed by semi-directed discussion on the role of social software applications in engineering students´ private and university lives. The inhere described investigation was run last year with students of Karaganda State Technical University. Similarresearch has already been repeatedly conducted with Czech and Polish students. The research with Kazakh students is unique due to the fact that Kazakh university environment, its cultural background significantly differs from our environment. The issueof social applications is focused on students, on frequency of their use of selected applications, willingness and appropriateness for study purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    SOCIAL APPLICATIONS IN ENGINEERING EDUCATION - KAZAKHSTAN CASE STUDY

  • Popis výsledku anglicky

    This paper brings result of the research dealing with a trendy issue of social applications. The research was conducted with university students from Kazakhstan. The objective of this paper is to present findings gained from the questionnaire investigation followed by semi-directed discussion on the role of social software applications in engineering students´ private and university lives. The inhere described investigation was run last year with students of Karaganda State Technical University. Similarresearch has already been repeatedly conducted with Czech and Polish students. The research with Kazakh students is unique due to the fact that Kazakh university environment, its cultural background significantly differs from our environment. The issueof social applications is focused on students, on frequency of their use of selected applications, willingness and appropriateness for study purposes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2014 : 10th International scientific conference on distance learning in applied informatics

  • ISBN

    978-80-7478-497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    295-304

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku