Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning about complementary currencies through a modelling software

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50002882" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50002882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning about complementary currencies through a modelling software

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to show possibility of teaching a matter of complementary currencies through modelling software. Modelling software used was Stella from isee Systems; tasks of students varied. The paper is divided to three parts according to tasks students did. In the first part students were modeling a local currency implementation, which was followed by modelling of economical alternatives. The second part summarizes previously done research about student creativity in the field of modellingof economical alternatives; in this part students were not restricted by any frame to limit their creativity to develop and simulate new economic reality. Finally, the third and the last part, uses a simulation of particular Time Bank, which is also considered to be a complementary currency, features as a foothold for the decision about usefulness of modelling software in this case. The results of simulations shows it is possible to use simulation software easily to teach this topic whic

  • Název v anglickém jazyce

    Learning about complementary currencies through a modelling software

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to show possibility of teaching a matter of complementary currencies through modelling software. Modelling software used was Stella from isee Systems; tasks of students varied. The paper is divided to three parts according to tasks students did. In the first part students were modeling a local currency implementation, which was followed by modelling of economical alternatives. The second part summarizes previously done research about student creativity in the field of modellingof economical alternatives; in this part students were not restricted by any frame to limit their creativity to develop and simulate new economic reality. Finally, the third and the last part, uses a simulation of particular Time Bank, which is also considered to be a complementary currency, features as a foothold for the decision about usefulness of modelling software in this case. The results of simulations shows it is possible to use simulation software easily to teach this topic whic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IBIMA 2014

  • ISBN

    978-0-9860419-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    483-488

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Milan, Italy

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku