Pilotní ověřování tvořivých úloh ve 3D modelování na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905289" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905289 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2022/02/03.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2022/02/03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2022.011" target="_blank" >10.5507/jtie.2022.011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pilotní ověřování tvořivých úloh ve 3D modelování na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na pilotní ověřování tvořivých úloh ve 3D modelování. Představuje ony tvořivé úlohy, které lze zařadit do výuky (například technické výchovy) 3D modelování na základní škole, a které podporují tvořivost žáků. Popsané zkušenosti jsou podloženy pilotním ověřením pomocí Torranceho figurálního testu, který byl využit v rámci výuky v experimentální i kontrolní skupině, a to jako pretest a posttest. Pilotní ověřování se uskutečnilo v období necelých čtyř měsíců na konkrétní základní škole v rámci výuky 3D modelování a 3D tisku. Závěrem jsou nabízeny jednotlivé úlohy, které mohou pomoci pedagogům k rozvoji tvořivosti žáků v rámci implementace 3D modelování do výuky či zájmové aktivity.
Název v anglickém jazyce
Pilot verification of creative tasks in 3D modeling at primary school
Popis výsledku anglicky
The article is focused on pilot verification of creative tasks in 3D modeling. It presents those creative tasks that can be included in the teaching (for example, technical education) of 3D modeling in primary school, and which support the creativity of students. The described experience is based on a pilot verification using the Torrance figural test, which was used in teaching in the experimental and control groups, both pretest and posttest. The pilot verification took place over a period of less than four months at a specific primary school as part of teaching 3D modeling and 3D printing. Finally, individual tasks are offered that can help teachers to develop students' creativity in the implementation of 3D modeling in teaching or hobby activities.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
1803-6805
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
135-150
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—