Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perspectives and Implications of Sharing Processes Within Organisations: The Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F14%3A50003857" target="_blank" >RIV/62690094:18450/14:50003857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perspectives and Implications of Sharing Processes Within Organisations: The Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, the sources of the competitive advantage are scarce. As generally agreed, knowledge represents one of the renewable resources. This is truth only when knowledge is used, shared and applied. Therefore, effectively managed sharing processes possess potential for the purposes of the improvement of the efficiency, employees' satisfaction or the overall organisational image. For that reason, this paper explores sharing processes in relation to the knowledge management enhancement within the organisations. The main aim is to provide the introduction of particular best practices in the discussed areas usable within various contexts. The main value added of the analysed case study is grounded in revelation of different techniques and procedures which either encourage or inhibit sharing processes. The aspects of knowledge management with respect to knowledge sharing and knowledge base creation are discussed. Best practices and recommendations are derived on the basis of the experienc

  • Název v anglickém jazyce

    Perspectives and Implications of Sharing Processes Within Organisations: The Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, the sources of the competitive advantage are scarce. As generally agreed, knowledge represents one of the renewable resources. This is truth only when knowledge is used, shared and applied. Therefore, effectively managed sharing processes possess potential for the purposes of the improvement of the efficiency, employees' satisfaction or the overall organisational image. For that reason, this paper explores sharing processes in relation to the knowledge management enhancement within the organisations. The main aim is to provide the introduction of particular best practices in the discussed areas usable within various contexts. The main value added of the analysed case study is grounded in revelation of different techniques and procedures which either encourage or inhibit sharing processes. The aspects of knowledge management with respect to knowledge sharing and knowledge base creation are discussed. Best practices and recommendations are derived on the basis of the experienc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European conference on Knowledge management (ECKM 2014)

  • ISBN

    978-1-910309-35-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1249-1254

  • Název nakladatele

    Academic publishing

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Santarém, Portugalsko

  • Datum konání akce

    4. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000351503500147