Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socio-psychological factors that influence car preference in undergraduate students: the case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003467" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003467 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/20294913.2015.1055617" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/20294913.2015.1055617</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/20294913.2015.1055617" target="_blank" >10.3846/20294913.2015.1055617</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socio-psychological factors that influence car preference in undergraduate students: the case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study examined the socio-psychological factors (personality dimensions, motives for car use, and materialistic values) that influence car preference in undergraduate students (N=383) and considered these values in the context of preferences for particular car types, properties, and brands. The data indicated only a slight correspondence between the personality dimensions of the Big-Five model and car preference. However, individual motives for car use and materialistic values predict preferences for certain car types and even more for car branches. The results demonstrated a clearly defined group of individuals who prefer cars with high performance. These individuals prefer German cars of "prestigious" branches, such as Audi, BMW, and Mercedes-Benz. For these individuals, affective motives, as well as materialistic values are important cues for car use and preference. These findings are discussed in terms of more sustainable modes of travel and campaigns to promote sustaina

  • Název v anglickém jazyce

    Socio-psychological factors that influence car preference in undergraduate students: the case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The present study examined the socio-psychological factors (personality dimensions, motives for car use, and materialistic values) that influence car preference in undergraduate students (N=383) and considered these values in the context of preferences for particular car types, properties, and brands. The data indicated only a slight correspondence between the personality dimensions of the Big-Five model and car preference. However, individual motives for car use and materialistic values predict preferences for certain car types and even more for car branches. The results demonstrated a clearly defined group of individuals who prefer cars with high performance. These individuals prefer German cars of "prestigious" branches, such as Audi, BMW, and Mercedes-Benz. For these individuals, affective motives, as well as materialistic values are important cues for car use and preference. These findings are discussed in terms of more sustainable modes of travel and campaigns to promote sustaina

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technological and economic development of economy

  • ISSN

    2029-4913

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    643-659

  • Kód UT WoS článku

    000358130000006

  • EID výsledku v databázi Scopus