Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social networks and mobile devices in higher education: pilot project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003691" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social networks and mobile devices in higher education: pilot project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reflecting latest trends in higher education, social networks and mobile devices have been detected to be important tools. Collecting the appropriate data the main objective of the research was to consider whether mobile assisted learning could be used within the faculty. The survey monitoring their use for private and education purposes was held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. Data were collected by the questionnaire from the sample of 203 respondents. Totally twelve questions were included monitoring (1) the types and access frequency to 19 social networks and (2) the ownership and purpose of use of 12 types of mobile devices. The results showed students were sufficiently equipped with the mobile devices and using them for private purposes they reached high level of literacy. This result entitled us to start the pilot proces of mobile-assisted learning using the Blackboard.

  • Název v anglickém jazyce

    Social networks and mobile devices in higher education: pilot project

  • Popis výsledku anglicky

    Reflecting latest trends in higher education, social networks and mobile devices have been detected to be important tools. Collecting the appropriate data the main objective of the research was to consider whether mobile assisted learning could be used within the faculty. The survey monitoring their use for private and education purposes was held at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. Data were collected by the questionnaire from the sample of 203 respondents. Totally twelve questions were included monitoring (1) the types and access frequency to 19 social networks and (2) the ownership and purpose of use of 12 types of mobile devices. The results showed students were sufficiently equipped with the mobile devices and using them for private purposes they reached high level of literacy. This result entitled us to start the pilot proces of mobile-assisted learning using the Blackboard.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computers, software and applications conference (COMPSAC 2015)

  • ISBN

    978-1-4673-6563-5

  • ISSN

    0730-3157

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    851-856

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Taichung, Taiwan

  • Datum konání akce

    1. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku