Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Business Accounts in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003894" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003894 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25530/15:39900908

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mme2015.zcu.cz/downloads/MME_2015_proceedings.pdf" target="_blank" >http://mme2015.zcu.cz/downloads/MME_2015_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Business Accounts in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to low interest rates and growing competition from smaller "low-cost" banks, banks are constantly looking for opportunities to increase their revenues and maintain or gain new clients. The highest bank fees for bank accounts are generated by businessaccounts. For this reason, Banks are looking for new clients via packages and tailor-made services. The target group also includes entrepreneurs, i.e. legal entities as well as individuals. The aim of the paper is a comparison of the seven business accounts offered intended for entrepreneurs and small businesses with no restriction on the type of the client and the company's turnover. The comparison of various business accounts is performed by the height of the bank fees, benefits offered, availabilityof ATM's and quality of smartbanking using multi-criteria evaluation of the alternatives. Multi-criteria analysis uses two types of profiles, small and medium entrepreneurs. Given the uncertain boundary between defined types the decision

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Business Accounts in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Due to low interest rates and growing competition from smaller "low-cost" banks, banks are constantly looking for opportunities to increase their revenues and maintain or gain new clients. The highest bank fees for bank accounts are generated by businessaccounts. For this reason, Banks are looking for new clients via packages and tailor-made services. The target group also includes entrepreneurs, i.e. legal entities as well as individuals. The aim of the paper is a comparison of the seven business accounts offered intended for entrepreneurs and small businesses with no restriction on the type of the client and the company's turnover. The comparison of various business accounts is performed by the height of the bank fees, benefits offered, availabilityof ATM's and quality of smartbanking using multi-criteria evaluation of the alternatives. Multi-criteria analysis uses two types of profiles, small and medium entrepreneurs. Given the uncertain boundary between defined types the decision

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical methods in economics (MME 2015)

  • ISBN

    978-80-261-0539-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    231-236

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Cheb

  • Datum konání akce

    9. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku