Analysis of Business Accounts in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50003894" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50003894 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25530/15:39900908
Výsledek na webu
<a href="http://mme2015.zcu.cz/downloads/MME_2015_proceedings.pdf" target="_blank" >http://mme2015.zcu.cz/downloads/MME_2015_proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Business Accounts in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Due to low interest rates and growing competition from smaller "low-cost" banks, banks are constantly looking for opportunities to increase their revenues and maintain or gain new clients. The highest bank fees for bank accounts are generated by businessaccounts. For this reason, Banks are looking for new clients via packages and tailor-made services. The target group also includes entrepreneurs, i.e. legal entities as well as individuals. The aim of the paper is a comparison of the seven business accounts offered intended for entrepreneurs and small businesses with no restriction on the type of the client and the company's turnover. The comparison of various business accounts is performed by the height of the bank fees, benefits offered, availabilityof ATM's and quality of smartbanking using multi-criteria evaluation of the alternatives. Multi-criteria analysis uses two types of profiles, small and medium entrepreneurs. Given the uncertain boundary between defined types the decision
Název v anglickém jazyce
Analysis of Business Accounts in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Due to low interest rates and growing competition from smaller "low-cost" banks, banks are constantly looking for opportunities to increase their revenues and maintain or gain new clients. The highest bank fees for bank accounts are generated by businessaccounts. For this reason, Banks are looking for new clients via packages and tailor-made services. The target group also includes entrepreneurs, i.e. legal entities as well as individuals. The aim of the paper is a comparison of the seven business accounts offered intended for entrepreneurs and small businesses with no restriction on the type of the client and the company's turnover. The comparison of various business accounts is performed by the height of the bank fees, benefits offered, availabilityof ATM's and quality of smartbanking using multi-criteria evaluation of the alternatives. Multi-criteria analysis uses two types of profiles, small and medium entrepreneurs. Given the uncertain boundary between defined types the decision
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical methods in economics (MME 2015)
ISBN
978-80-261-0539-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
231-236
Název nakladatele
Západočeská univerzita
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Cheb
Datum konání akce
9. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—