Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effectiveness of inquiry based science education in relation to the learners' motivation types

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F15%3A50004249" target="_blank" >RIV/62690094:18450/15:50004249 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18470/15:50004249 RIV/44555601:13430/15:43887079

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effectiveness of inquiry based science education in relation to the learners' motivation types

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study presents results of the quantitative research focusing on the effectiveness of the inquiry based science education (IBSE) in correlation to motivation types of learners. Reflecting the fact that the learning results are impacted by the inner motivation, the main aim of the research was to find out whether there are differences in IBSE effectiveness in four motivation types - explorers, directors, coordinators, accurators. The IBSE approach was applied for the period of five months to 395 fifteen-year-old learners of Czech lower secondary schools. The IBSE effectiveness was tested before the instruction (pre-test), immediately after it (post-test1) and four months later (post-test2). The results of four motivation types were compared. Directors reached the best results in post-test1; explorers in post-test2; accurators'results were the worst of all. These findings show that the IBSE cannot be applied as an universal method; teachers should adjust its exploitation to learners'i

  • Název v anglickém jazyce

    The effectiveness of inquiry based science education in relation to the learners' motivation types

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents results of the quantitative research focusing on the effectiveness of the inquiry based science education (IBSE) in correlation to motivation types of learners. Reflecting the fact that the learning results are impacted by the inner motivation, the main aim of the research was to find out whether there are differences in IBSE effectiveness in four motivation types - explorers, directors, coordinators, accurators. The IBSE approach was applied for the period of five months to 395 fifteen-year-old learners of Czech lower secondary schools. The IBSE effectiveness was tested before the instruction (pre-test), immediately after it (post-test1) and four months later (post-test2). The results of four motivation types were compared. Directors reached the best results in post-test1; explorers in post-test2; accurators'results were the worst of all. These findings show that the IBSE cannot be applied as an universal method; teachers should adjust its exploitation to learners'i

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Baltic science education

  • ISSN

    1648-3898

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    791-803

  • Kód UT WoS článku

    000369917000009

  • EID výsledku v databázi Scopus