Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching/Learning Social Sciences through CLIL Supported by wiki Tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50003997" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50003997 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18440/16:50003997

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6692" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6692</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1166/asl.2016.6692" target="_blank" >10.1166/asl.2016.6692</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching/Learning Social Sciences through CLIL Supported by wiki Tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a new model of teaching/learning which includes the computer-assisted content and language integrated learning, the use of wiki tools in school lessons or for home preparation and collaborative learning within the subject of Social Science at the Secondary School for EU Administration in Prague, Czech Republic. Totally 86 students divided into three groups participated in a pedagogical experiment. In group A wiki tools were used for home preparation to lessons, group B worked with wiki tools in school lessons and in teaching/learning of group C no wiki tools were implemented. After the eight-week course students' final knowledge was evaluated and their feedback collected and analyzed. The results showed the use of wiki tools for home preparation received the highest appreciation but students' knowledge in all groups was nearly identical.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching/Learning Social Sciences through CLIL Supported by wiki Tools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a new model of teaching/learning which includes the computer-assisted content and language integrated learning, the use of wiki tools in school lessons or for home preparation and collaborative learning within the subject of Social Science at the Secondary School for EU Administration in Prague, Czech Republic. Totally 86 students divided into three groups participated in a pedagogical experiment. In group A wiki tools were used for home preparation to lessons, group B worked with wiki tools in school lessons and in teaching/learning of group C no wiki tools were implemented. After the eight-week course students' final knowledge was evaluated and their feedback collected and analyzed. The results showed the use of wiki tools for home preparation received the highest appreciation but students' knowledge in all groups was nearly identical.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advanced science letters

  • ISSN

    1936-6612

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5-6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1585-1588

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84985916023