Social Responsibility Role in Tourism Sustainability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004013" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_16.pdf" target="_blank" >http://fim2.uhk.cz/hed/images/KOMPLET_16.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Responsibility Role in Tourism Sustainability
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the generalised social responsibility concept trying to explore its role in tourism sustainability. As a method for this kind of analysis, authors use the approach of mental mapping and the content analysis of related academic writings. The social responsibility is suggested to be perceived as an instrument for the solution of the negative environmental and socio-cultural market externalities. The social responsibility concept has many aspects with three main dimensions – economic, environmental and socio-cultural, the same dimensions as a sustainable tourism concept.
Název v anglickém jazyce
Social Responsibility Role in Tourism Sustainability
Popis výsledku anglicky
The article deals with the generalised social responsibility concept trying to explore its role in tourism sustainability. As a method for this kind of analysis, authors use the approach of mental mapping and the content analysis of related academic writings. The social responsibility is suggested to be perceived as an instrument for the solution of the negative environmental and socio-cultural market externalities. The social responsibility concept has many aspects with three main dimensions – economic, environmental and socio-cultural, the same dimensions as a sustainable tourism concept.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0001" target="_blank" >EE2.3.20.0001: Informační, kognitivní a interdisciplinární podpora výzkumu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradec economic days 2016
ISBN
978-80-7435-636-0
ISSN
2464-6059
e-ISSN
2464-6067
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
779-786
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
2. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000539487200094