Společensky odpovědný cestovní ruch
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014263" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014263 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Společensky odpovědný cestovní ruch
Popis výsledku v původním jazyce
V odborné knize jsou v návaznosti na východiska a zásady udržitelného rozvoje cestovního ruchu analyzovány základní principy jeho společenské odpovědnosti ve třech jejích dimenzích – socio-kulturní, environmentální a ekonomické. Důraz je kladen na přínosy, místní specifičnost a vhodné přístupy aplikace tohoto konceptu v praxi. Prezentovány jsou nejen výzvy a příležitosti, ale také problémy a bariéry přijetí a implementace takové odpovědnosti, která vede individuální i kolektivní aktéry cestovního ruchu ke hledání vyváženého řešení jejich současného rozvoje při zachování podmínek pro rozvoj budoucí. Kniha přináší teoretický vhled, potřebný pro pochopení principů, souvislostí, podmínek, faktorů a podstaty předkládaných přístupů a vyložený stručně s odkazy na další zdroje informací, s využitím názorných schémat a s představením vhodných forem cestovního ruchu. Tato teoretická materie je vhodně kombinována s aplikací konceptu společenské odpovědnosti aktéry cestovního ruchu – jednotlivci, firmami, organizacemi a destinačními agenturami. Používání tohoto konceptu je ilustrováno pomocí uvádění konkrétních příkladů, případových studií a přístupů k přijetí a realizaci celostně pojaté odpovědnosti za environmentální, ekonomické i socio-kulturní efekty cestovního ruchu.
Název v anglickém jazyce
Social responsible tourism
Popis výsledku anglicky
In this expert book, the basic principles of social-cultural, environmental and economical responsibility of tourism development are analysed in relation to the bases of tourism sustainability concept. The benefits and the importance of the local specifities are stressed in this concept. The challenges and opportunities as well as the problems and barriers of implementation of responsibility concept in the tourism sector are explained. This implementation process leads the tourism actors to search for the balanced solution of current tourism development, which preserves or even enhances the conditions of its future development. The book combines theoretical perspective, necessary for understanding the principles, context, circumstances, factors and the very essence of presented approaches and expounded briefly with links to other sources of information, with an illustrative use of synoptic diagrams as well as an overview and discussion of appropriate products and application of the concept of social responsibility by tourism actors - individuals, businesses, organizations, and specifically by the destination management bodies. Especial emphasis is given to concrete examples, case studies and approaches to the application of holistically conceived responsibility for the environmental, economic and socio-cultural tourism effects.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-85970-91-3
Počet stran knihy
190
Název nakladatele
Idea servis
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—