Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of interests of applicants in technologically oriented study in the Czech Republic and its support

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004842" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_15Document" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_15Document</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50340-0_15Document" target="_blank" >10.1007/978-3-319-50340-0_15Document</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of interests of applicants in technologically oriented study in the Czech Republic and its support

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes some of the results from the analysis of research on the possibility of an increased interest in technical studies. In the contribution there is mainly accomplished the analysis of facts that influence decision of students of secondary schools to study at technical universities after they have finished their secondary education. The analysis is based on present curricula of various types of primary and secondary schools in Czech Republic. The research was conducted in 2015 and continued in 2016. The achieved results of the research were analyzed and measures outlined to improve awareness of future applicants for studying at schools with technical orientation.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of interests of applicants in technologically oriented study in the Czech Republic and its support

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes some of the results from the analysis of research on the possibility of an increased interest in technical studies. In the contribution there is mainly accomplished the analysis of facts that influence decision of students of secondary schools to study at technical universities after they have finished their secondary education. The analysis is based on present curricula of various types of primary and secondary schools in Czech Republic. The research was conducted in 2015 and continued in 2016. The achieved results of the research were analyzed and measures outlined to improve awareness of future applicants for studying at schools with technical orientation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interactive collaborative learning (ICL 2016)

  • ISBN

    978-3-319-50339-4

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    190-197

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Belfast, United Kingdom

  • Datum konání akce

    21. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku