Smart classroom study design for analysing the effect of environmental conditions on students’ comfort
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50004851" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50004851 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-690-3-14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-690-3-14</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-690-3-14" target="_blank" >10.3233/978-1-61499-690-3-14</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Smart classroom study design for analysing the effect of environmental conditions on students’ comfort
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a work in progress study focusing on evaluating the environmental conditions and its influence on students’ academic performance. The motivation is to find link between the environmental factors such as temperature, humidity, indoor air quality, lightning and the sense of comfort of individual students measured by the specific body movements. The paper elaborates on the sensor network architecture and the movement identification as well as on the multi-factor study design. The results of this study will be used to design a smart classroom that would control for identified influencing factors in order to improve students’ comfort and provide for better academic performance.
Název v anglickém jazyce
Smart classroom study design for analysing the effect of environmental conditions on students’ comfort
Popis výsledku anglicky
This paper presents a work in progress study focusing on evaluating the environmental conditions and its influence on students’ academic performance. The motivation is to find link between the environmental factors such as temperature, humidity, indoor air quality, lightning and the sense of comfort of individual students measured by the specific body movements. The paper elaborates on the sensor network architecture and the movement identification as well as on the multi-factor study design. The results of this study will be used to design a smart classroom that would control for identified influencing factors in order to improve students’ comfort and provide for better academic performance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-11724S" target="_blank" >GA15-11724S: DEPIES - Rozhodovací procesy v inteligentních prostředích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Workshop Proceedings of the 12th International Conference on Intelligent Environments
ISBN
978-1-61499-689-7
ISSN
1875-4163
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
14-23
Název nakladatele
IOS press
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Londýn
Datum konání akce
12. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000390309400004