Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personalization of learning content and its structure, based on limitations of LMSs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005005" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-31277-4_40" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-31277-4_40</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-31277-4_40" target="_blank" >10.1007/978-3-319-31277-4_40</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personalization of learning content and its structure, based on limitations of LMSs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper evaluates learning management systems as the standardized solutions for e-learning. We present an overview of already researched limitations of these systems, accompanied by new findings from an analysis of existing learning object repositories. Several interesting novel approaches in the area of personalization, adaptation, collaboration and evaluation of learning systems are discussed. Detected shortcomings are used as a basis for the new learning system solution, focused on personalization of both learning content and its organization structure. This paper includes a conceptual proposal and an outline of the technical solution of this system.

  • Název v anglickém jazyce

    Personalization of learning content and its structure, based on limitations of LMSs

  • Popis výsledku anglicky

    This paper evaluates learning management systems as the standardized solutions for e-learning. We present an overview of already researched limitations of these systems, accompanied by new findings from an analysis of existing learning object repositories. Several interesting novel approaches in the area of personalization, adaptation, collaboration and evaluation of learning systems are discussed. Detected shortcomings are used as a basis for the new learning system solution, focused on personalization of both learning content and its organization structure. This paper includes a conceptual proposal and an outline of the technical solution of this system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent developments in intelligent information and database systems

  • ISBN

    978-3-319-31276-7

  • ISSN

    1860-949X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    455-465

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Da Nang, Vietnam

  • Datum konání akce

    14. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku