Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical principles of the implementation of social networks at schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005034" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005034 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32865-2_3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32865-2_3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32865-2_3" target="_blank" >10.1007/978-3-319-32865-2_3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedagogical principles of the implementation of social networks at schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present technologies have already penetrated in all spheres of human life. All fully employed people cannot imagine their work without a computer nowadays. In addition, more and more people also use social network sites on a regular daily basis, either for private and/or business purposes. In this study the authors attempt to firstly define a concept of social network sites as well as explore their types. Secondly, the authors of this article discuss pedagogy behind the creation of a social network from all stakeholders’ point of view. Thirdly, they set a few pedagogical principles, including the universal principles set already by Jan Amos Comenius in the 17th century. Finally, they emphasize the potential of educational social networks in students’ motivation to learn.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical principles of the implementation of social networks at schools

  • Popis výsledku anglicky

    At present technologies have already penetrated in all spheres of human life. All fully employed people cannot imagine their work without a computer nowadays. In addition, more and more people also use social network sites on a regular daily basis, either for private and/or business purposes. In this study the authors attempt to firstly define a concept of social network sites as well as explore their types. Secondly, the authors of this article discuss pedagogy behind the creation of a social network from all stakeholders’ point of view. Thirdly, they set a few pedagogical principles, including the universal principles set already by Jan Amos Comenius in the 17th century. Finally, they emphasize the potential of educational social networks in students’ motivation to learn.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current Developments in Web Based Learning, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  • ISBN

    978-3-319-32864-5

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    23-30

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Guangzhou, PEOPLES R CHINA

  • Datum konání akce

    5. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389086200003