Pedagogical principles of the implementation of social networks at schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005034" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32865-2_3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32865-2_3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-32865-2_3" target="_blank" >10.1007/978-3-319-32865-2_3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedagogical principles of the implementation of social networks at schools
Popis výsledku v původním jazyce
At present technologies have already penetrated in all spheres of human life. All fully employed people cannot imagine their work without a computer nowadays. In addition, more and more people also use social network sites on a regular daily basis, either for private and/or business purposes. In this study the authors attempt to firstly define a concept of social network sites as well as explore their types. Secondly, the authors of this article discuss pedagogy behind the creation of a social network from all stakeholders’ point of view. Thirdly, they set a few pedagogical principles, including the universal principles set already by Jan Amos Comenius in the 17th century. Finally, they emphasize the potential of educational social networks in students’ motivation to learn.
Název v anglickém jazyce
Pedagogical principles of the implementation of social networks at schools
Popis výsledku anglicky
At present technologies have already penetrated in all spheres of human life. All fully employed people cannot imagine their work without a computer nowadays. In addition, more and more people also use social network sites on a regular daily basis, either for private and/or business purposes. In this study the authors attempt to firstly define a concept of social network sites as well as explore their types. Secondly, the authors of this article discuss pedagogy behind the creation of a social network from all stakeholders’ point of view. Thirdly, they set a few pedagogical principles, including the universal principles set already by Jan Amos Comenius in the 17th century. Finally, they emphasize the potential of educational social networks in students’ motivation to learn.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Current Developments in Web Based Learning, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
ISBN
978-3-319-32864-5
ISSN
0302-9743
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
23-30
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Guangzhou, PEOPLES R CHINA
Datum konání akce
5. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389086200003