Legal and Economic Aspects of E-Commerce in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005053" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Legal and Economic Aspects of E-Commerce in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The number of persons utilizing internet and mobile shopping is increasing in global extent. Thus, for companies the internet is becoming a competitive advantage and a possibility to raise their income. The extent of fraudulent conduct rises hand in hand with the growing volume of e-commerce, and the legal conditions of e-commerce require precise definition. The first part of the present article is focused on the legal regulation of e-commerce in the Czech Republic. The following parts outline the situation in the European Union and actual application of e-commerce in the Czech Republic. The objective of the present article is to introduce the research in the area of legal regulation of ecommerce, especially focusing on legal requirements imposed on e-shop operators. Further on, the key terms of "consumer" and "operator" are outlined. A more detailed insight is dedicated to consumer's right to withdraw from a contract and operator's information duty.
Název v anglickém jazyce
Legal and Economic Aspects of E-Commerce in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The number of persons utilizing internet and mobile shopping is increasing in global extent. Thus, for companies the internet is becoming a competitive advantage and a possibility to raise their income. The extent of fraudulent conduct rises hand in hand with the growing volume of e-commerce, and the legal conditions of e-commerce require precise definition. The first part of the present article is focused on the legal regulation of e-commerce in the Czech Republic. The following parts outline the situation in the European Union and actual application of e-commerce in the Czech Republic. The objective of the present article is to introduce the research in the area of legal regulation of ecommerce, especially focusing on legal requirements imposed on e-shop operators. Further on, the key terms of "consumer" and "operator" are outlined. A more detailed insight is dedicated to consumer's right to withdraw from a contract and operator's information duty.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of The 27th International Business Information Management Association Conference
ISBN
978-0-9860419-6-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
3549-3553
Název nakladatele
International Business Information Management Association (IBIMA)
Místo vydání
Miláno, Itálie
Místo konání akce
Miláno, Itálie
Datum konání akce
4. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000381172301177