Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Legal and Economic Aspects of E-Commerce in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50005053" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50005053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Legal and Economic Aspects of E-Commerce in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The number of persons utilizing internet and mobile shopping is increasing in global extent. Thus, for companies the internet is becoming a competitive advantage and a possibility to raise their income. The extent of fraudulent conduct rises hand in hand with the growing volume of e-commerce, and the legal conditions of e-commerce require precise definition. The first part of the present article is focused on the legal regulation of e-commerce in the Czech Republic. The following parts outline the situation in the European Union and actual application of e-commerce in the Czech Republic. The objective of the present article is to introduce the research in the area of legal regulation of ecommerce, especially focusing on legal requirements imposed on e-shop operators. Further on, the key terms of "consumer" and "operator" are outlined. A more detailed insight is dedicated to consumer's right to withdraw from a contract and operator's information duty.

  • Název v anglickém jazyce

    Legal and Economic Aspects of E-Commerce in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The number of persons utilizing internet and mobile shopping is increasing in global extent. Thus, for companies the internet is becoming a competitive advantage and a possibility to raise their income. The extent of fraudulent conduct rises hand in hand with the growing volume of e-commerce, and the legal conditions of e-commerce require precise definition. The first part of the present article is focused on the legal regulation of e-commerce in the Czech Republic. The following parts outline the situation in the European Union and actual application of e-commerce in the Czech Republic. The objective of the present article is to introduce the research in the area of legal regulation of ecommerce, especially focusing on legal requirements imposed on e-shop operators. Further on, the key terms of "consumer" and "operator" are outlined. A more detailed insight is dedicated to consumer's right to withdraw from a contract and operator's information duty.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The 27th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9860419-6-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    3549-3553

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Miláno, Itálie

  • Místo konání akce

    Miláno, Itálie

  • Datum konání akce

    4. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000381172301177