Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the nature of mission statements: Case of Czech nonprofit organizations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50014634" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50014634 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1047/proceedings_2016_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1047/proceedings_2016_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the nature of mission statements: Case of Czech nonprofit organizations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Organizational professionalism of non-profit sector has reflected in increasing awareness for developing a high-quality mission as well as for its proper communication towards strategic stakeholders in (board, employees, volunteers) and out (donors, community, government, partners) the organization. The presented study focuses on finding of qualitative and quantitative nature of missions communicated by organisations on the Internet. The research sample (N=703) consists of organisations with accessible web pages obtained by random selection from the official databases of nonprofits representing all regular and legal forms of Czech non-profit organisations. Internet mediated research, explicitly the content analysis of organisational websites, was chosen as the main research tool. Specifically, the research deals with presence, location, focus and length of missions.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the nature of mission statements: Case of Czech nonprofit organizations

  • Popis výsledku anglicky

    Organizational professionalism of non-profit sector has reflected in increasing awareness for developing a high-quality mission as well as for its proper communication towards strategic stakeholders in (board, employees, volunteers) and out (donors, community, government, partners) the organization. The presented study focuses on finding of qualitative and quantitative nature of missions communicated by organisations on the Internet. The research sample (N=703) consists of organisations with accessible web pages obtained by random selection from the official databases of nonprofits representing all regular and legal forms of Czech non-profit organisations. Internet mediated research, explicitly the content analysis of organisational websites, was chosen as the main research tool. Specifically, the research deals with presence, location, focus and length of missions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days

  • ISBN

    978-80-7435-636-0

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    47-56

  • Název nakladatele

    University of Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000539487200005