Exploring the nature of mission statements: Case of Czech nonprofit organizations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F16%3A50014634" target="_blank" >RIV/62690094:18450/16:50014634 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1047/proceedings_2016_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1047/proceedings_2016_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring the nature of mission statements: Case of Czech nonprofit organizations
Popis výsledku v původním jazyce
Organizational professionalism of non-profit sector has reflected in increasing awareness for developing a high-quality mission as well as for its proper communication towards strategic stakeholders in (board, employees, volunteers) and out (donors, community, government, partners) the organization. The presented study focuses on finding of qualitative and quantitative nature of missions communicated by organisations on the Internet. The research sample (N=703) consists of organisations with accessible web pages obtained by random selection from the official databases of nonprofits representing all regular and legal forms of Czech non-profit organisations. Internet mediated research, explicitly the content analysis of organisational websites, was chosen as the main research tool. Specifically, the research deals with presence, location, focus and length of missions.
Název v anglickém jazyce
Exploring the nature of mission statements: Case of Czech nonprofit organizations
Popis výsledku anglicky
Organizational professionalism of non-profit sector has reflected in increasing awareness for developing a high-quality mission as well as for its proper communication towards strategic stakeholders in (board, employees, volunteers) and out (donors, community, government, partners) the organization. The presented study focuses on finding of qualitative and quantitative nature of missions communicated by organisations on the Internet. The research sample (N=703) consists of organisations with accessible web pages obtained by random selection from the official databases of nonprofits representing all regular and legal forms of Czech non-profit organisations. Internet mediated research, explicitly the content analysis of organisational websites, was chosen as the main research tool. Specifically, the research deals with presence, location, focus and length of missions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradec Economic Days
ISBN
978-80-7435-636-0
ISSN
2464-6059
e-ISSN
2464-6067
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
47-56
Název nakladatele
University of Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
2. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000539487200005