Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analyze and Predictions for Marketing on Social Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50005537" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50005537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analyze and Predictions for Marketing on Social Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary objective of this paper is to analyse actual situation of users and revenue on social media like Facebook and Twitter. In follow up on this analysis create a statistical based prediction how will change those numbers in future. Part of this paper is describe global internet advertising on mobile and desktop devices also with following prediction. The aim of the present paper is to introduce growing advertisement of all kind of social media as Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Linkedln etc. Describe predictions for the next year and further. Methods used in paper are Pearson correlation, linear regression to define prediction equation and forecasting values. Main output are predicted values of Facebook hitting 2 billion monthly active users between second and third quarter of 2017. Average revenue per user will be by those predictions between $18, 51 - $19, 47. Twitter will reach half billion monthly active users between first and second quarter of 2019. More than 25 % of global advertising will be on mobile devices by year 2019. Global desktop and mobile devices advertising budget combined is predicted to be $207 billion by year 2019.

  • Název v anglickém jazyce

    Analyze and Predictions for Marketing on Social Media

  • Popis výsledku anglicky

    The primary objective of this paper is to analyse actual situation of users and revenue on social media like Facebook and Twitter. In follow up on this analysis create a statistical based prediction how will change those numbers in future. Part of this paper is describe global internet advertising on mobile and desktop devices also with following prediction. The aim of the present paper is to introduce growing advertisement of all kind of social media as Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Linkedln etc. Describe predictions for the next year and further. Methods used in paper are Pearson correlation, linear regression to define prediction equation and forecasting values. Main output are predicted values of Facebook hitting 2 billion monthly active users between second and third quarter of 2017. Average revenue per user will be by those predictions between $18, 51 - $19, 47. Twitter will reach half billion monthly active users between first and second quarter of 2019. More than 25 % of global advertising will be on mobile devices by year 2019. Global desktop and mobile devices advertising budget combined is predicted to be $207 billion by year 2019.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2017

  • ISBN

    978-80-7435-664-3

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    303-309

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    31. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000411661000035