Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Website Analysis in the Context of Practicing Geography: From First Impression to Recommendation – Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013955" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-71084-6_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-71084-6_34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-71084-6_34" target="_blank" >10.1007/978-3-319-71084-6_34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Website Analysis in the Context of Practicing Geography: From First Impression to Recommendation – Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the interdisciplinary field of developing geography knowledge and digital competences in university students via usability testing of geography websites by students themselves. The paper brings description of the process of website analysis from first impression, through specially tailored tasks, evaluation based on the level of satisfaction to the final recommendations. Suitability and potential pitfalls of incorporation of such an innovative didactic method into the educational process of Cultural Studies subject of Tourism management is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Website Analysis in the Context of Practicing Geography: From First Impression to Recommendation – Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the interdisciplinary field of developing geography knowledge and digital competences in university students via usability testing of geography websites by students themselves. The paper brings description of the process of website analysis from first impression, through specially tailored tasks, evaluation based on the level of satisfaction to the final recommendations. Suitability and potential pitfalls of incorporation of such an innovative didactic method into the educational process of Cultural Studies subject of Tourism management is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Emerging technologies for education (SETE 2017)

  • ISBN

    978-3-319-71083-9

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    304-313

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Cape Town

  • Datum konání akce

    20. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku