Website Analysis in the Context of Practicing Geography: From First Impression to Recommendation – Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F17%3A50013955" target="_blank" >RIV/62690094:18450/17:50013955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-71084-6_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-71084-6_34</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-71084-6_34" target="_blank" >10.1007/978-3-319-71084-6_34</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Website Analysis in the Context of Practicing Geography: From First Impression to Recommendation – Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the interdisciplinary field of developing geography knowledge and digital competences in university students via usability testing of geography websites by students themselves. The paper brings description of the process of website analysis from first impression, through specially tailored tasks, evaluation based on the level of satisfaction to the final recommendations. Suitability and potential pitfalls of incorporation of such an innovative didactic method into the educational process of Cultural Studies subject of Tourism management is discussed.
Název v anglickém jazyce
Website Analysis in the Context of Practicing Geography: From First Impression to Recommendation – Case Study
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the interdisciplinary field of developing geography knowledge and digital competences in university students via usability testing of geography websites by students themselves. The paper brings description of the process of website analysis from first impression, through specially tailored tasks, evaluation based on the level of satisfaction to the final recommendations. Suitability and potential pitfalls of incorporation of such an innovative didactic method into the educational process of Cultural Studies subject of Tourism management is discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Emerging technologies for education (SETE 2017)
ISBN
978-3-319-71083-9
ISSN
0302-9743
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
304-313
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Cape Town
Datum konání akce
20. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—