Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A tool for learning or a tool for cheating? The many-sided effects of a participatory student website in mass higher education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F15%3A00444303" target="_blank" >RIV/68378025:_____/15:00444303 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/bjet.12155" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1111/bjet.12155</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/bjet.12155" target="_blank" >10.1111/bjet.12155</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A tool for learning or a tool for cheating? The many-sided effects of a participatory student website in mass higher education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is a case study of the genesis, operation and, in particular, the educational effects of a participatory website established and run by students of one of the largest universities in the Czech Republic, the purpose of which is to enable students to share study materials, essays and evaluations of staff and courses. We study the rise of the website as a bottom-up reaction to deficiencies in the educational process perceived by students, which has led to changes in some of the university's educational practices. Drawing upon ethnographic data, we inquire into the various ways in which the website's existence has influenced educational processes and student?teacher relations. The findings show how such a website's impact can be both positive and negative. While it can foster collaboration and a sense of mutuality among students, trigger institutional reflexivity and generate a platform for the collective production of knowledge lacking in curricula, it can also perpetuate insti

  • Název v anglickém jazyce

    A tool for learning or a tool for cheating? The many-sided effects of a participatory student website in mass higher education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is a case study of the genesis, operation and, in particular, the educational effects of a participatory website established and run by students of one of the largest universities in the Czech Republic, the purpose of which is to enable students to share study materials, essays and evaluations of staff and courses. We study the rise of the website as a bottom-up reaction to deficiencies in the educational process perceived by students, which has led to changes in some of the university's educational practices. Drawing upon ethnographic data, we inquire into the various ways in which the website's existence has influenced educational processes and student?teacher relations. The findings show how such a website's impact can be both positive and negative. While it can foster collaboration and a sense of mutuality among students, trigger institutional reflexivity and generate a platform for the collective production of knowledge lacking in curricula, it can also perpetuate insti

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    British Journal of Educational Technology

  • ISSN

    0007-1013

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    597-607

  • Kód UT WoS článku

    000354999900018

  • EID výsledku v databázi Scopus