Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of SMART technology into primary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50005069" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50005069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://docsdrive.com/pdfs/medwelljournals/jeasci/2018/6980-6985.pdf" target="_blank" >http://docsdrive.com/pdfs/medwelljournals/jeasci/2018/6980-6985.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3923/jeasci.2018.6980.6985" target="_blank" >10.3923/jeasci.2018.6980.6985</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of SMART technology into primary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the current issue in the primary educational field on the local Czech scene, it deals with the introduction of interactive white-boards and tablets into the process of education where the economic aspect is highlighted. Usage of digital devices from the local and global perspective is discussed in the literature review, state of art in the implementation of tablet devices into school is briefly described, and the core of the paper is in calculating the costs of purchase of SMART technology equipment per one class in the primary school. The utilization of ICT and teachers problem-solving skills are also in the article evaluated.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of SMART technology into primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the current issue in the primary educational field on the local Czech scene, it deals with the introduction of interactive white-boards and tablets into the process of education where the economic aspect is highlighted. Usage of digital devices from the local and global perspective is discussed in the literature review, state of art in the implementation of tablet devices into school is briefly described, and the core of the paper is in calculating the costs of purchase of SMART technology equipment per one class in the primary school. The utilization of ICT and teachers problem-solving skills are also in the article evaluated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of engineering and applied sciences

  • ISSN

    1816-949X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    AE - Spojené arabské emiráty

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    6980-6985

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85055918490