Implementation of SMART technology into primary schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50005069" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50005069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://docsdrive.com/pdfs/medwelljournals/jeasci/2018/6980-6985.pdf" target="_blank" >http://docsdrive.com/pdfs/medwelljournals/jeasci/2018/6980-6985.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3923/jeasci.2018.6980.6985" target="_blank" >10.3923/jeasci.2018.6980.6985</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of SMART technology into primary schools
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the current issue in the primary educational field on the local Czech scene, it deals with the introduction of interactive white-boards and tablets into the process of education where the economic aspect is highlighted. Usage of digital devices from the local and global perspective is discussed in the literature review, state of art in the implementation of tablet devices into school is briefly described, and the core of the paper is in calculating the costs of purchase of SMART technology equipment per one class in the primary school. The utilization of ICT and teachers problem-solving skills are also in the article evaluated.
Název v anglickém jazyce
Implementation of SMART technology into primary schools
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the current issue in the primary educational field on the local Czech scene, it deals with the introduction of interactive white-boards and tablets into the process of education where the economic aspect is highlighted. Usage of digital devices from the local and global perspective is discussed in the literature review, state of art in the implementation of tablet devices into school is briefly described, and the core of the paper is in calculating the costs of purchase of SMART technology equipment per one class in the primary school. The utilization of ICT and teachers problem-solving skills are also in the article evaluated.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50206 - Finance
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of engineering and applied sciences
ISSN
1816-949X
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
AE - Spojené arabské emiráty
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
6980-6985
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85055918490