Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The aspects of use of mobile touch devices in the instruction at basic school (ISCED 1, ISCED 2)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156556" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156556 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The aspects of use of mobile touch devices in the instruction at basic school (ISCED 1, ISCED 2)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The increasing tendency of applying information and communication technologies, as part of the educational process through educational courses for primary and secondary schools, is one of the most distinctive and most debated topics by experts. As a partof current efforts to improve the quality of education is gaining importance on the process of pupils learning and problem solving (FEP, 2007). As well as it is becoming increasingly important role of the teacher, especially its professional competence(skills and abilities). The paper presents problems of implementation of touch devices, not only as a part of technical education, but as a sub-component of the educational process across different subjects. The paper deals with the use of touch devicesin educational process at primary schools and their anchorages within the curriculum in the Czech Republic. It presents the partial results of the completed grant projects which aims are to implement a tablet into educational reality. In

  • Název v anglickém jazyce

    The aspects of use of mobile touch devices in the instruction at basic school (ISCED 1, ISCED 2)

  • Popis výsledku anglicky

    The increasing tendency of applying information and communication technologies, as part of the educational process through educational courses for primary and secondary schools, is one of the most distinctive and most debated topics by experts. As a partof current efforts to improve the quality of education is gaining importance on the process of pupils learning and problem solving (FEP, 2007). As well as it is becoming increasingly important role of the teacher, especially its professional competence(skills and abilities). The paper presents problems of implementation of touch devices, not only as a part of technical education, but as a sub-component of the educational process across different subjects. The paper deals with the use of touch devicesin educational process at primary schools and their anchorages within the curriculum in the Czech Republic. It presents the partial results of the completed grant projects which aims are to implement a tablet into educational reality. In

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6343-6349

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku