Využití interaktivních metod a prostředků ve výuce chemie na úrovni ISCED 2
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388835" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388835 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití interaktivních metod a prostředků ve výuce chemie na úrovni ISCED 2
Popis výsledku v původním jazyce
Současné chemické vzdělávání řeší problémy spojené především se stanovením obsahu učiva, který bude odborně správný, přiměřeně rozsáhlý a zároveň spojený s aktuálními aspekty života současné společnosti, a problémy strategie výuky, která bude podněcovat zájem a zaujetí žáků pro přírodní vědy. Naším cílem je proto vytvořit a ověřit interaktivní kurz chemie s adekvátním obsahem pro úroveň základní školy (ISCED 2) spojený s ICT, který bude realizován prostřednictvím vzdělávací webové stránky. V první části příspěvku jsou popsány vybrané způsoby interaktivní výuky chemie podporující zvýšení kognitivní aktivity žáků a účinnosti učebního procesu s využitím ICT. Ve druhé části je pak charakterizován vytvořený kurz chemie a uvedeny možné způsoby aplikace interaktivní výuky v tomto kurzu. Webová stránka kurzu bude postupně pilotně ověřována ve školní praxi a nakonec upravena do finální podoby pro využití ve výuce chemie na základní škole.
Název v anglickém jazyce
Application of Interactive Methods and Resources in Teaching Chemistry at the ISCED 2
Popis výsledku anglicky
The current chemistry education solves problems related primarily to the setting of the curriculum contents, which will be professionally correct, appropriately extensive, and at the same time connected with current aspects of life in modern society, and to problems of teaching strategies that would stimulate the students into interest in science and commitment to it. Therefore, our goal is to create and verify an interactive chemistry course with adequate content for lower secondary schools (ISCED2) based on the characteristics of interactive, ICT-connected education; this course will be implemented through an educational website. The first part of the contribution describes selected methods of interactive chemistry teaching supporting increase of the students' cognitive activity and the effectiveness of the learning process using ICT. The second part characterizes the chemistry course thus created and lists various ways to apply interactive teaching in it. The course website will gradually undergo pilot verification in the school practice, to be eventually finalized for use in chemistry teaching at lower secondary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
357-363
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Science, 2018
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—