Interactive Methods in Teaching Chemistry with ICT as a Means for the Development of a Schoolchild-Researcher
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10423061" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10423061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Interaktivnye metody obučenija chimii s primeneniem ikt kak sredstvo razvitija školnika-issledovatelja
Popis výsledku v původním jazyce
Celju našej raboty javljaetsja sozdanie interaktivnogo kursa chimii dlja učaščichsja 8-9 klassov s primeneniem informacionnych i kommunikacionnych technologij (IKT), rabotajuščego na učebnom sajte obrazovatelnoj organizacii. Issledovanie effektivnosti vybrannoj modeli interaktivnogo kursa provodilos na baze specializirovannoj školy informacionnych technologij v gorode Karaganda (Respublika Kazachstan), a takže trëch češskich škol: srednjaja škola (Liberec), pervaja častnaja jazykovaja gimnazija (Gradec-Kralove), srednjaja škola (Chyne) v period s 15.11.2018 goda po 1.03.2020 goda. V aprobacii razrabotannych interaktivnych materialov prinjali učastie 126 učaščichsja 8-9 klassov v vozraste 13-15 let. V state my opisyvaem primery i vozmožnye sposoby primenenija otobrannych nami dlja razrabotki interaktivnych metodov i sredstv obučenija. Podgotovlennye interaktivnye uroki i metodičeskoe rukovodstvo k nim mogut sposobstvovat povyšeniju effektivnosti izučenija chimii v škole, i, prežde vsego, razvitiju poznavatelnoj aktivnosti učaščichsja kak neobchodimogo kačestva dlja ich buduščej issledovatelskoj raboty.
Název v anglickém jazyce
Interactive Methods in Teaching Chemistry with ICT as a Means for the Development of a Schoolchild-Researcher
Popis výsledku anglicky
The purpose of our work is to create an interactive chemistry course for lower secondary schools (8-9th grades) using information and communication technologies (ICT), working on the educational website of an educational organization. The study of the effectiveness of the selected model of the interactive course was carried out in the period from 15.11.2018 to 1.03.2020 on specialized school-board information technologies in Karaganda (Kazakhstan) as well as three Czech schools: secondary school (Liberec), first private language gymnasium (Hradec-Kralove), secondary school (Chyne). There were 126 respondents (8-9th grades), which took part in verification the interactive materials. Their age ranged from 13 to 15 years old. In this article, we selected and described examples, and possible ways to use for the development interactive teaching methods and tools. Prepared interactive lessons and guidelines for them might help improve the effectiveness of teaching chemistry in school, and, above all, the development of students ' cognitive activity as a necessary quality for their future research work.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of International Conference on Research Education for Schoolchildren (ICRES) 2020 “From Training Project to Research and Development”
ISBN
978-5-900025-98-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
520-531
Název nakladatele
Technical University, Moskva 2020
Místo vydání
Moskva
Místo konání akce
Moskva
Datum konání akce
23. 3. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—