Současné interaktivní metody výuky chemie na úrovni ISCED 2
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388521" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současné interaktivní metody výuky chemie na úrovni ISCED 2
Popis výsledku v původním jazyce
Současné chemické vzdělávání řeší problémy související s určováním obsahu učiva a vzdělávací strategie, která by odpovídala současným vzdělávacím požadavkům. Hlavní požadavky jsou, aby byl obsah učiva aktuální, spojený s praxí, ochranou životního prostředí a jinými aspekty současného života, stejně jako s aktivizujícími vzdělávacími strategiemi souvisejícími se zájmem a motivací žáků. Různé formy interaktivního vzdělávání tyto požadavky do značné míry splňují. Naším cílem je tedy vytvořit a ověřit program interaktivního kurzu chemie pro základní školy na základě charakteristik interaktivního vzdělávání spojeného s ICT. Tento program by se měl realizovat pomocí vzdělávací webové stránky a měl by splňovat současné požadavky, které se kladou na přírodovědné vzdělávání na úrovni ISCED 2. Toto téma je aktuální vzhledem k současnému nedostatku interaktivních kurzů chemie. Příspěvek ukazuje vybrané formy interaktivního chemického vzdělávání, které používáme v kurzu chemie na úrovni základního vzdělávání, a způsob, jak je aplikovat.
Název v anglickém jazyce
Current Interactive Methods in Teaching Chemistry at the ISCED 2
Popis výsledku anglicky
The current chemistry education is solving problems related to determining the subject matter and education strategy that would correspond to the current educational demands. The main demands are that the subject matter is current, connected to practice, environmentalism and other aspects of the current life, as well as activising educational strategies related to the interest and motivation of the students. These demands are, to a great extent, satisfied by various forms of interactive education. Therefore, our goal is to create and verify a programme of interactive chemistry course for primary schools based on the characteristics of interactive, ICT-connected education. This programme should be realized via an educational website and it should satisfy the current demands put on science education on the ISCED 2 level. This work is topical because of the current shortage of interactive chemistry courses. This contribution shows selected forms of interactive chemistry education that we use in the course, and the way to apply them.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne problémy dizertačných prác v teórii prírodovedného vzdelávania
ISBN
978-80-568-0107-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
53-59
Název nakladatele
Trnavská univerzita v Trnavě, Pedagogická fakulta, katedra chemie
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
17. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—