Development of Intercultural Competences of Students in Engineering Disciplines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014658" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014658 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363377" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363377</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363377" target="_blank" >10.1109/EDUCON.2018.8363377</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Intercultural Competences of Students in Engineering Disciplines
Popis výsledku v původním jazyce
Various mobility programs form an inseparable part of modern university studies. Those mobility programs are both intersector and international ones. The paper shows new approaches to incorporate international experiences into higher engineering education. First, it analyzes the current situation of international student mobility, before emphasizing the general motivation for international student exchange especially in engineering science.. Paper explains the special requirements and according setup of a program that aims at increasing outbound mobility by encouraging engineering students to spend a study semester or an internship abroad.
Název v anglickém jazyce
Development of Intercultural Competences of Students in Engineering Disciplines
Popis výsledku anglicky
Various mobility programs form an inseparable part of modern university studies. Those mobility programs are both intersector and international ones. The paper shows new approaches to incorporate international experiences into higher engineering education. First, it analyzes the current situation of international student mobility, before emphasizing the general motivation for international student exchange especially in engineering science.. Paper explains the special requirements and according setup of a program that aims at increasing outbound mobility by encouraging engineering students to spend a study semester or an internship abroad.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF 2018 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON) - EMERGING TRENDS AND CHALLENGES OF ENGINEERING EDUCATION
ISBN
978-1-5386-2957-4
ISSN
2165-9567
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1283-1290
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Santa Cruz de Tenerife
Datum konání akce
17. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000434866100177