Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Internet Banking in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014945" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014945 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-02131-3_34" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-02131-3_34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02131-3_34" target="_blank" >10.1007/978-3-030-02131-3_34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Internet Banking in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Internet and mobile banking is becoming more important worldwide. New technologies have huge impact for the introduction of new functionalities in both internet and mobile banking. Growth of Internet users and smartphones also has an impact on this growth. The Czech Republic was using internet banking above the European Union average in 2017. In the European Union 51% of individuals used internet banking and 57% of individuals in the Czech Republic. The main aim of the article is to analyze the situation in the use of internet banking in the Czech Republic by the number and percentage of individuals and by age, gender and education. The second part of the article is focused on the analysis of ten banks with the largest number of clients in the Czech Republic, where they analyze the latest and most needed features of their mobile banking from the client and expert juries perspective. The article uses primary and secondary data.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Internet Banking in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Internet and mobile banking is becoming more important worldwide. New technologies have huge impact for the introduction of new functionalities in both internet and mobile banking. Growth of Internet users and smartphones also has an impact on this growth. The Czech Republic was using internet banking above the European Union average in 2017. In the European Union 51% of individuals used internet banking and 57% of individuals in the Czech Republic. The main aim of the article is to analyze the situation in the use of internet banking in the Czech Republic by the number and percentage of individuals and by age, gender and education. The second part of the article is focused on the analysis of ten banks with the largest number of clients in the Czech Republic, where they analyze the latest and most needed features of their mobile banking from the client and expert juries perspective. The article uses primary and secondary data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Challenges and Opportunities in the Digital Era : 17th IFIP WG 6.11 Conference on e-Business, e-Services, and e-Society

  • ISBN

    978-3-030-02130-6

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    376-386

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Kuwait

  • Datum konání akce

    30. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku