The Use of Internet Banking in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014945" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014945 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-02131-3_34" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-02131-3_34</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02131-3_34" target="_blank" >10.1007/978-3-030-02131-3_34</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of Internet Banking in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Internet and mobile banking is becoming more important worldwide. New technologies have huge impact for the introduction of new functionalities in both internet and mobile banking. Growth of Internet users and smartphones also has an impact on this growth. The Czech Republic was using internet banking above the European Union average in 2017. In the European Union 51% of individuals used internet banking and 57% of individuals in the Czech Republic. The main aim of the article is to analyze the situation in the use of internet banking in the Czech Republic by the number and percentage of individuals and by age, gender and education. The second part of the article is focused on the analysis of ten banks with the largest number of clients in the Czech Republic, where they analyze the latest and most needed features of their mobile banking from the client and expert juries perspective. The article uses primary and secondary data.
Název v anglickém jazyce
The Use of Internet Banking in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Internet and mobile banking is becoming more important worldwide. New technologies have huge impact for the introduction of new functionalities in both internet and mobile banking. Growth of Internet users and smartphones also has an impact on this growth. The Czech Republic was using internet banking above the European Union average in 2017. In the European Union 51% of individuals used internet banking and 57% of individuals in the Czech Republic. The main aim of the article is to analyze the situation in the use of internet banking in the Czech Republic by the number and percentage of individuals and by age, gender and education. The second part of the article is focused on the analysis of ten banks with the largest number of clients in the Czech Republic, where they analyze the latest and most needed features of their mobile banking from the client and expert juries perspective. The article uses primary and secondary data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50206 - Finance
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Challenges and Opportunities in the Digital Era : 17th IFIP WG 6.11 Conference on e-Business, e-Services, and e-Society
ISBN
978-3-030-02130-6
ISSN
0302-9743
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
376-386
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Kuwait
Datum konání akce
30. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—