Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality Management in the Customer Service Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014955" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1072/proceedings_2018_2.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1072/proceedings_2018_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality Management in the Customer Service Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article pays particular attention to the importance of appropriate customer segmentation in the quality management of the customer service process. Detailed analysis of the changes of customer&apos;s expectations can be conducted on the basis of assumptions of customer’s life cycle, understood as the stages of customer&apos;s purchasing activity. Several concepts related to this issue have been introduced in the literature of the subject: Customer Relationship Life Cycle (CRLC), Customer&apos;s Activity Cycle (CLAN), The Relationship Life Cycle (RLC). Studies were carried out in three stages: Stage 1: interviews on company&apos;s activities, employees, customers, customer service process. Stage 2: analysis and evaluation of internal documentation of enterprises, including customer service contracts, procedures, and instructions for customer service. Stage 3: confronting the opinions of respondents (I and II) with their customers&apos; opinions on the quality of services provided by the company and the risks identified in the course of the customer service process. The research section provides a proposal of customer segmentation prepared on the basis of a case study of three manufacturing companies from the construction industry and three groups of packages of actions that can be undertaken within the framework of customer target groups were prepared.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality Management in the Customer Service Process

  • Popis výsledku anglicky

    The article pays particular attention to the importance of appropriate customer segmentation in the quality management of the customer service process. Detailed analysis of the changes of customer&apos;s expectations can be conducted on the basis of assumptions of customer’s life cycle, understood as the stages of customer&apos;s purchasing activity. Several concepts related to this issue have been introduced in the literature of the subject: Customer Relationship Life Cycle (CRLC), Customer&apos;s Activity Cycle (CLAN), The Relationship Life Cycle (RLC). Studies were carried out in three stages: Stage 1: interviews on company&apos;s activities, employees, customers, customer service process. Stage 2: analysis and evaluation of internal documentation of enterprises, including customer service contracts, procedures, and instructions for customer service. Stage 3: confronting the opinions of respondents (I and II) with their customers&apos; opinions on the quality of services provided by the company and the risks identified in the course of the customer service process. The research section provides a proposal of customer segmentation prepared on the basis of a case study of three manufacturing companies from the construction industry and three groups of packages of actions that can be undertaken within the framework of customer target groups were prepared.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days 2018

  • ISBN

    978-80-7435-701-5

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    9-18

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    30. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000449443600001