Possible usage of EFQM Excellence Model for performance valuation of company?s value chain
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508666" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:63508666 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possible usage of EFQM Excellence Model for performance valuation of company?s value chain
Popis výsledku v původním jazyce
Each company is represented by group of activities. Purpose of these activities is to design, produce, sell in the market-place, supply and promote company?s products. All of these activities can be demonstrated by value chain, which includes managementof informational systems, inputs identification and purchase, production program, order processing, stock optimization, products storage and customer services. Suitable tool for performance valuation of company?s value chain activities can be seen in company self-evaluation according to the EFQM model. It means the overall analysis of all processes and company activities. EFQM Excellence model point out how the customer and employee satisfaction are affected by management, who deals with strategy planning, people, sources, processes and quality management.
Název v anglickém jazyce
Possible usage of EFQM Excellence Model for performance valuation of company?s value chain
Popis výsledku anglicky
Each company is represented by group of activities. Purpose of these activities is to design, produce, sell in the market-place, supply and promote company?s products. All of these activities can be demonstrated by value chain, which includes managementof informational systems, inputs identification and purchase, production program, order processing, stock optimization, products storage and customer services. Suitable tool for performance valuation of company?s value chain activities can be seen in company self-evaluation according to the EFQM model. It means the overall analysis of all processes and company activities. EFQM Excellence model point out how the customer and employee satisfaction are affected by management, who deals with strategy planning, people, sources, processes and quality management.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD402%2F08%2FH051" target="_blank" >GD402/08/H051: Optimalizace multidisciplinárního navrhování a modelování výrobního systému virtuálních firem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings ?The 11th International Conference of the Society for Global Business and Economic Development
ISBN
978-0-9797659-5-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
27. 5. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—