Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The role of social networks in online marketing and measurement of their effectiveness – The case study(Conference Paper)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50015008" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50015008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02131-3_2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02131-3_2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-02131-3_2" target="_blank" >10.1007/978-3-030-02131-3_2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of social networks in online marketing and measurement of their effectiveness – The case study(Conference Paper)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is devoted to online marketing tools and primarily focuses on the use of social networks and measuring their effectiveness. The theoretical part briefly presents the topic of online marketing and selected tools. The next section deals with the case study that analyses the use of social networks on a particular project, including measuring the efficiency of social networks by comparing the planned and actual state according to the selected metrics. In conclusion, there is a discussion on the results obtained and the possible directions, which would increase the efficiency of social networks, i.e. online marketing, are outlined. The results of assessing the current state of online marketing for the surveyed project in 2017, by comparing the planned and actual metric values, largely fail to meet the targets. With measuring social networking tools, the planned numbers of website visits and social networking orders didn’t reach their planned values. Regarding the number of fans on individual social networks, the planned status was only achieved with the Pinterest and Instagram social networks.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of social networks in online marketing and measurement of their effectiveness – The case study(Conference Paper)

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is devoted to online marketing tools and primarily focuses on the use of social networks and measuring their effectiveness. The theoretical part briefly presents the topic of online marketing and selected tools. The next section deals with the case study that analyses the use of social networks on a particular project, including measuring the efficiency of social networks by comparing the planned and actual state according to the selected metrics. In conclusion, there is a discussion on the results obtained and the possible directions, which would increase the efficiency of social networks, i.e. online marketing, are outlined. The results of assessing the current state of online marketing for the surveyed project in 2017, by comparing the planned and actual metric values, largely fail to meet the targets. With measuring social networking tools, the planned numbers of website visits and social networking orders didn’t reach their planned values. Regarding the number of fans on individual social networks, the planned status was only achieved with the Pinterest and Instagram social networks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  • ISBN

    978-3-030-02130-6

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    13-20

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Kuwait City; Kuwait

  • Datum konání akce

    30. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku