Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Producers of Accounting Software Use Social Media?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50015427" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50015427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1072/proceedings_2018_2.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1072/proceedings_2018_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Producers of Accounting Software Use Social Media?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the article is to present seven most often used accounting software and their producers in the connection with use of social networks by producers of accounting software in the Czech Republic. At the beginning there is shortly described the theoretical background. Classification of social networks, web 2.0 and accounting software are solved. The main part of the article is focused on the accounting software and analysis of social networks that are used by producers of accounting software. In the article is also analyzed whether producers use links from their web pages on the selected social networks. The topic is not often solved and is up-to-date. Primary and also secondary sources are used in the article. It was founded that most often used social network by producers of accounting software are Facebook, YouTube and Twitter. The links from web pages are often used also in the connection with Google+.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Producers of Accounting Software Use Social Media?

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the article is to present seven most often used accounting software and their producers in the connection with use of social networks by producers of accounting software in the Czech Republic. At the beginning there is shortly described the theoretical background. Classification of social networks, web 2.0 and accounting software are solved. The main part of the article is focused on the accounting software and analysis of social networks that are used by producers of accounting software. In the article is also analyzed whether producers use links from their web pages on the selected social networks. The topic is not often solved and is up-to-date. Primary and also secondary sources are used in the article. It was founded that most often used social network by producers of accounting software are Facebook, YouTube and Twitter. The links from web pages are often used also in the connection with Google+.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50205 - Accounting

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2018

  • ISBN

    978-80-7435-701-5

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    358-365

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    30. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000449443600035