Design of Business Canvas Model for Social Media
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50013870" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50013870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-13-1498-8_6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-981-13-1498-8_6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-13-1498-8_6" target="_blank" >10.1007/978-981-13-1498-8_6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of Business Canvas Model for Social Media
Popis výsledku v původním jazyce
Social media are a powerful instrument and companies use them every year with an increasing tendency. With the growing spread of social media, it can be confusing for companies which of the social media to use, how much to invest, and how to manage them. The main objective of this paper is to create a model for an effective use of social networks based on the business model canvas. Furthermore, the aim is to use analyzed data to create a general model of how not only companies should treat social media, what the important measures are, and, conversely, what is taboo on social media. Firstly, the authors analyzed the business model canvas and then with a combination of known principles effective on social networks created a model that will allow companies to use social networks more effectively.
Název v anglickém jazyce
Design of Business Canvas Model for Social Media
Popis výsledku anglicky
Social media are a powerful instrument and companies use them every year with an increasing tendency. With the growing spread of social media, it can be confusing for companies which of the social media to use, how much to invest, and how to manage them. The main objective of this paper is to create a model for an effective use of social networks based on the business model canvas. Furthermore, the aim is to use analyzed data to create a general model of how not only companies should treat social media, what the important measures are, and, conversely, what is taboo on social media. Firstly, the authors analyzed the business model canvas and then with a combination of known principles effective on social networks created a model that will allow companies to use social networks more effectively.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Intelligent Systems and Computing
ISBN
978-981-13-1497-1
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
63-69
Název nakladatele
SPRINGER
Místo vydání
Singapore
Místo konání akce
kolkata
Datum konání akce
23. 2. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—