Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information Quality of Web Services: Payment Account Online Comparison Tools Survey in The Czech Republic and Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50014917" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50014917 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11395-7_21" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11395-7_21</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-11395-7_21" target="_blank" >10.1007/978-3-030-11395-7_21</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information Quality of Web Services: Payment Account Online Comparison Tools Survey in The Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the comparison and calculation of retail payment accounts costs. The latest development of digital services within the frame of a FinTech leaves out the product comparison so far and therefore a consumer has to rely on these online tools. Six comparison tools were found and ana-lyzed in two selected countries. The information quality test was performed based on the EU methodology regarding accuracy and full price, relevance, language and concision, detail, uniformity, comparability, and verifiability. The user test profile is a retail mainstream client with e-banking preference. All comparison tools but one failed in the information quality test. Some of them provided a correct result for only 33% of compared offers. Most of the misguiding and incorrect results came from a miscalculation of specific con-ditional sales issues and ATM withdrawal from other bank’s network service. Only one comparison tool passed with the share of correct and plausible re-sults above 90%. Unsatisfactory results can be explained by the incomplete-ness of CTs, not being up-to-date issues and by a specific pricing policy dif-ferent from e.g. United Kingdom or Germany. The last part suggests possible ways how to improve current unsatisfactory situation by creating a test framework that would complement the Directive 2014/92/EU.

  • Název v anglickém jazyce

    Information Quality of Web Services: Payment Account Online Comparison Tools Survey in The Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the comparison and calculation of retail payment accounts costs. The latest development of digital services within the frame of a FinTech leaves out the product comparison so far and therefore a consumer has to rely on these online tools. Six comparison tools were found and ana-lyzed in two selected countries. The information quality test was performed based on the EU methodology regarding accuracy and full price, relevance, language and concision, detail, uniformity, comparability, and verifiability. The user test profile is a retail mainstream client with e-banking preference. All comparison tools but one failed in the information quality test. Some of them provided a correct result for only 33% of compared offers. Most of the misguiding and incorrect results came from a miscalculation of specific con-ditional sales issues and ATM withdrawal from other bank’s network service. Only one comparison tool passed with the share of correct and plausible re-sults above 90%. Unsatisfactory results can be explained by the incomplete-ness of CTs, not being up-to-date issues and by a specific pricing policy dif-ferent from e.g. United Kingdom or Germany. The last part suggests possible ways how to improve current unsatisfactory situation by creating a test framework that would complement the Directive 2014/92/EU.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Business Information Processing

  • ISBN

    978-3-030-11394-0

  • ISSN

    1865-1348

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    244-257

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Cham, Switzerland

  • Místo konání akce

    Limassol, Cyprus

  • Datum konání akce

    4. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku