Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Color Marker Detection with WebGL for Mobile Augmented Reality Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015841" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015841 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-27192-3_6" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-27192-3_6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-27192-3_6" target="_blank" >10.1007/978-3-030-27192-3_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Color Marker Detection with WebGL for Mobile Augmented Reality Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a real-time tracking method based on a color marker detection. The goal is to develop an algorithm that can find the marker in the input image with preference to speed, precision and flexibility. The paper firstly presents related works in the field of marker detection and their advantages and limitations are summarized. The main advantage of the new proposed solution is that it can be easily parallelized and therefore be implemented on GPU which offers a massive performance for this kind of problems. The designed solution is implemented in WebGL as a two-step algorithm which outputs the image coordinates of the center of the detected marker. Using WebGL technology allows the algorithm to be easily used on all platforms including mobile phones. Testing proves that this implementation of the proposed solution is robust and fast enough for real-time video processing, for example in augmented reality applications. There are also discussed possible improvements in the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Color Marker Detection with WebGL for Mobile Augmented Reality Systems

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a real-time tracking method based on a color marker detection. The goal is to develop an algorithm that can find the marker in the input image with preference to speed, precision and flexibility. The paper firstly presents related works in the field of marker detection and their advantages and limitations are summarized. The main advantage of the new proposed solution is that it can be easily parallelized and therefore be implemented on GPU which offers a massive performance for this kind of problems. The designed solution is implemented in WebGL as a two-step algorithm which outputs the image coordinates of the center of the detected marker. Using WebGL technology allows the algorithm to be easily used on all platforms including mobile phones. Testing proves that this implementation of the proposed solution is robust and fast enough for real-time video processing, for example in augmented reality applications. There are also discussed possible improvements in the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mobile Web and Intelligent Information Systems

  • ISBN

    978-3-030-27191-6

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    71-84

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG 2019

  • Místo vydání

    Springer, Cham

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    26. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku