Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Learning a Foreign Language on the Enhancement of Cognitive Functions Among Healthy Older Population

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015984" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015984 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11150/19:10396296 RIV/00179906:_____/19:10396296

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10936-019-09659-6#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10936-019-09659-6#citeas</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10936-019-09659-6" target="_blank" >10.1007/s10936-019-09659-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Learning a Foreign Language on the Enhancement of Cognitive Functions Among Healthy Older Population

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this article is to discuss to what extent foreign language learning may enhance cognitive functions among healthy older population. The methods used in this study included cognitive assessments using standardized tests, intervention through English language teaching and learning, and statistical analysis. Out of 60 older Czech citizens, 42 cognitively unimpaired participants were selected for the experiment. These participants were randomly divided into an experimental group (20 subjects) studying English for 12 weeks (three 45-min lessons per week) and a control group (22 subjects) whose members did not have any language training. The results of the research show that there has been a slight enhancement of cognitive skills in the experimental group. Nevertheless, on the whole, the scores of the experimental and control groups did not considerably differ. Despite this fact, the results indicate that cognitive functions among healthy older population can be maintained through regular foreign language training.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Learning a Foreign Language on the Enhancement of Cognitive Functions Among Healthy Older Population

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to discuss to what extent foreign language learning may enhance cognitive functions among healthy older population. The methods used in this study included cognitive assessments using standardized tests, intervention through English language teaching and learning, and statistical analysis. Out of 60 older Czech citizens, 42 cognitively unimpaired participants were selected for the experiment. These participants were randomly divided into an experimental group (20 subjects) studying English for 12 weeks (three 45-min lessons per week) and a control group (22 subjects) whose members did not have any language training. The results of the research show that there has been a slight enhancement of cognitive skills in the experimental group. Nevertheless, on the whole, the scores of the experimental and control groups did not considerably differ. Despite this fact, the results indicate that cognitive functions among healthy older population can be maintained through regular foreign language training.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30502 - Other medical science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Psycholinguistic Research

  • ISSN

    0090-6905

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1311-1318

  • Kód UT WoS článku

    000492593200004

  • EID výsledku v databázi Scopus